Vattenkylningsvätska - Mayhems Pastel eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Vattenkylningsvätska - Mayhems Pastel eller inte?

Jag har tänkt att modda min kelvin S24 från fractal med nya anslutningar, slang och vätska. Men har sett på jayztwocents att hans loop har bytt färg eller vad man ska säga. Skulle ni fortf rekomendera pastel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av T0MT3NISS3N:

Jag har tänkt att modda min kelvin S24 från fractal med nya anslutningar, slang och vätska. Men har sett på jayztwocents att hans loop har bytt färg eller vad man ska säga. Skulle ni fortf rekomendera pastel?

Nej han pratade om anledningen han värför det hände i han senaste video när han var klar med skunkworks. Så jag skulle inte använda det.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Är du beredd på att underhålla din loop med jämna mellanrum?
Om inte så skall du nog inte använda en simplare form av vätska som inte har partiklar i sig.

Vissa har 0 problem med pastel, andra har mängder. Generellt sett verkar det vara väldigt hit-and-miss.

@T0MT3NISS3N:
Sedan får du gärna tänka på rubrikerna som du använder, för den oinsatta så är rubriken extremt svårförstod. Jag tog och redigerade den åt dig.

/DavidtheDoom, - Moderator

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Sweclockers Teamspeak |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2005

Det är nånting med nanovätskan som reagerar på olika typer av metaller men framförallt koppar tydligen som bryter ner nanopartiklarna och ändrar färgen. Så just färgat vatten i sig är ingen fara bara du inte kör med mayhams nanovätska.

Spelburk; CPU Intel Core i7 6700K @ 4.7Ghz 1.305v kyls av en Noctua NH-D14 @ 1000rpm -|- Moderkort MSI Z170A Gaming M7 -|- Minne 16GB Corsair LPX 2133Mhz -|- PSU Corsair AX860i -|- SSD Samsung 830 128GB -|- HDD WD Blue 1TB -|- GPU MSI GTX 970 4GB -|- Chassi Phanteks Eclipse P400S

Laptop; ASUS N53SV