Permalänk
Medlem

Usb fråga!

Hejsan
vet inte om detta är rätt tråd för denna fråga men jag hoppas så om inte ber jag om ursäkt.

Men min fråga är om man kan få usb ingångarna på modekortet att vara på när datorn är avstängd då jag skulle vilja att mitt headset och mus skulle laddas när datorn är av (Modekort: MSI).
Min sambos dator gör nämligen detta och hon har ett asus modekort men fattar inte varför hennes gör detta.

Tackar för alla svara

Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

jag tror detta varierar från Moderkort till moderkort. På mitt ASUS-kort som jag har, så är 2 USB uttag på fronten försedda med laddström, inga andra.

Så antingen testar du alla dina USB uttag, eller så läser du bruksanvisningen till ditt moderkort o ser om det står något om ladd-uttag

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk
Medlem

@Stefan90: Funkar väl bara med usb 3, kan behöva sätta på något i BIOS beroende på moderkort.

Permalänk
Medlem

Har kollat överallt i bios och så men kan det hända att MSI inte har den funktionen att låta usb portar vara igång när datorn är avstängd? i så fall är MSI omoderna

ps: finns på modekortet ett uttag för supercharger vilket gör att det kan ladda men vill inte kolla sakerna i fronten/toppen på datorn :/