Köpråd: Surfplatta för Hearthstone och film.

Permalänk
Medlem

Köpråd: Surfplatta för Hearthstone och film.

Hej! Behöver tips om surfplatta som jag kommer ta med på nattjobbet för att spela Hearthstone och kolla film på. Min budget ligger på runt 3500kr. Sen tänkte jag fråga hur bästa sättet att få uppkoppling på plattan? Vad finns det för alternativ förutom att dela nät med mobilen? (Har inte tillgång till nåt nätverk på jobbet)

Permalänk
Medlem

jadu dela från mobilen borde väl räcka ändå eller alternativt köpa en med sim kort plats, sen är det väl bättre att köpa en billigare eller vill du ha en hyffsad bra eller det framgick inte ?

Permalänk
Medlem

Är i samma tankar som dig och var sneglat lite på nya Nvidia Shield då Hearthstone verkade flyta på skapligt. Annars är väl iPad ganska kända för att kunna köra Hearthstone rätt okej.

Permalänk
Medlem

Ju billigare ju bättre. Men vill att det ska flyta på bra i Hearthstone och surfande. Har kikat på Nvidia Shield lite och det kan ju vara ett alternativ. Kom gärna med mer förslag. Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warhole:

Ju billigare ju bättre. Men vill att det ska flyta på bra i Hearthstone och surfande. Har kikat på Nvidia Shield lite och det kan ju vara ett alternativ. Kom gärna med mer förslag. Tack för svar!

Kollar man på https://youtu.be/qOXNFs1y9sw?t=6470 så fungerar ju det på en platta för 50$ så borde ju fungera på de flesta plattorna kan man tycka? (amazon fire hd8)

Kan du inte dela ut via telefonen eller har tillgång till wifi så får du köpa en platta med plats för simkort. Dessa plattor brukar i regel vara en tusing dyrare samt att du måste ju såklart ha en abonemang till.

Skulle väl kanske fungera med ett 4g-modem om du skulle köpa en windowsplatta, men om hearthstone finns eller inte till denna har jag ingen aning om. Abonnemang måste du ju ändå ha isf.

Nvidia shield är väl wifi only? Så den plattan kan du ju isf räkna bort direkt.

Permalänk
Medlem

Heartstone rullar även på äldre mobiler så dom flesta plattorna lär köra det galant

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

precis spelet är knappast något krävande även en kass platta borde klara spelet tycker man.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar emot nvidia Shield Tablet. Jag köpte k1 och den fungerade bra. Till dess att 6.0 kom.
Nu har jag mindre än hälften av batteritiden jag hade förut, stora prestandaproblem och en processor som aldrig parkerar. Plattan är alltid aktiv och blir varm som tusan.
Vidare har wifi, sedan uppdateringen, spontandött flera gånger. Oavsett antal omstarter så sätter den inte på sig förrän en (vad det verkar) godtycklig period senare. Ofta flera timmar. Då den inte har SIM så blir den ganska värdelös.
Fabriksåterställning? Flertalet gånger. Med eller utan appar, problemen kvarstår.
Batteritid nu cirka 2hrs skärmtid med ljusstyrkan på lägst och med batteriinställning "custom", dvs max två kärnor, max 60% processorhastighet och 40 fps-gräns.
"Diverse" drar batteri som fan i jämförelse mot beräknad energiförbrukning. Exempel: http://i.imgur.com/6CLDsCr.jpg

Utöver mina problem som uppkommit sedan 6.0 så har jag även touchproblem; när skärmen tänds så fungerar den helt enkelt inte, men vid några släck/tändningar till så fungerar den.
Vidare har jag en panel som har en död pixel och sju permanent tända pixlar (tre röda, fyra gröna - kanske fler, men har svagt blått färgseende så de hade jag nog inte sett iaf).

Med andra ord så hade jag i dagsläget haft grymt svårt att rekommendera plattan. Mjukvaruuppdateringar kan komma att förändra min åsikt, men det får framtiden utvisa. Den ska iallafall in på reklamation.

Tillägg/Edit: Hearthstone klarar den utan några som helst problem. App-crasher då och då, men jag vet inte om alla upplever detta eller om det är nvidia shieldspecifikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Skulle väl kanske fungera med ett 4g-modem om du skulle köpa en windowsplatta, men om hearthstone finns eller inte till denna har jag ingen aning om. Abonnemang måste du ju ändå ha isf.

Hearthstone fungerar alldeles utmärkt på en surfplatta med Windows. Jag kör Hearthstone dagligen på min Asus Vivotab note 8 och även om den börjar bli lite till åren rullar det på bra.

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera Shield Tablet. Den är imo lagom stor samt har förvånansvärt bra och dessutom framåtriktade högtalare för film. Lite tjocka bezels på sidorna, vilket jag gillar för då har man något att hålla i när man spelar.

Permalänk
Medlem

Synd att man är så kvällstrött annars vore ju ett jobb där man kan kolla på film och lira HS grymt!

Har spelat HS på iPad mini och det funkar bra. Du borde kunna hitta en med 4G för din budget, eventuellt även en iPad Air.

Trafikmässigt vet jag inte hur mycket HS drar, men Telia har ju halvårskort refill med 2GB data i månaden för 299 kr i halvåret, ska du inte streama film så funkar kanske ett sådant.