Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Hjälp och råd till överklockning

Tja, har en i5-2500k processor och precis införskaffat mig en cooler master 212 evo kylare. Jag har då tänkt mig att överklocka processorn.

Vilka frekvenser kan jag nå och vilka gradtal bör jag hålla mig till när jag spelar? Vad behöver jag mer ändra än frekvensen när jag överklockar för att det ska flyta på som bäst? Mvh Alexander

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Kollade igenom guiden och är ändå inte nöjd med mina gradantal vid 4,0 ghz (67 'c) i prime95

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av alexhelgesson:

Kollade igenom guiden och är ändå inte nöjd med mina gradantal vid 4,0 ghz (67 'c) i prime95

Inget fel på den temperaturen. Det är framförallt volten som avgör hur varm CPUn blir. Vad kör du med för volt?

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@alteam:

Tror 1.35 var standarden i bios so la till +0.06 i något fält

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

@alteam:

Tror 1.35 var standarden i bios so la till +0.06 i något fält

"I något fält". Läs igenom guiden, skriv inte in något i "något fält" bara sådär utan att veta vad du sysslar med.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@Pamudas: Läste guiden och justerade det som guiden visade då jag hade guiden uppe på mobilen samtidigt som jag var inne i bios. Kan dock inte komma ihåg vad det stod över

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

@Pamudas: Läste guiden och justerade det som guiden visade då jag hade guiden uppe på mobilen samtidigt som jag var inne i bios. Kan dock inte komma ihåg vad det stod över

1.3 v låter riktigt mycket för den kylaren men jag har bara klockat på Haswell...

Citera för svar.