FPS Drops i BF3, GTX 980, i7-6700K, 16GB RAM, hjälp!

Permalänk
Medlem

FPS Drops i BF3, GTX 980, i7-6700K, 16GB RAM, hjälp!

Hej, så jag uppgraderade rätt så nyligen min dator, jag har inte hunnit testa så många spel än, men de flesta verkar tugga på bra. Sen nu när jag försökte spela lite Battlefield 3 Multiplayer på Ultra så ser jag att min framerate hoppar runt mellan 180 och 80, verkligen, snabbt upp och ner, upp och ner. Kan inte förstå vad det är som gör detta, min dator borde väl inte ha några som helst problem att köra Battlefield 3, eller?

Kollade min GPU/CPU användning medans jag spelade och min CPU låg på runt 30% medans min GPU hoppade mellan runt 50% och 90%, vet inte om det är kopplat till FPS dropsen, men tänkte att det var värt att nämna. Jag har som sagt nyss byggt datorn i stort sätt. Jag har ominstallerat mitt Windows efter bytet av delar och installerat alla drivrutiner som kan behövas ifrån ASUS hemsida.

Jag kör på Geforce Drivrutinen: 361.43

Alla mina PC specs kan ni se i min signatur. Och om det spelar någon roll så kör jag på en 144Hz 1080p ASUS skärm.

Körde precis FireStrike Benchmarken, och datorn verkar få den scoren den ska få. Så det verkar inte vara något problem med datorn i sig.

Testade precis att köra alla Graphics Settings på Low. Gjorde ingen som helst skillnad.

Tack för att ni läste, förhoppningsvis kan någon hjälpa mig med detta då det är högst störande :/

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

Är inte alls insatt men prova installera om grafikdrivrutinerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@J.Hilleskog: Oh, har löst det redan, har bara glömt att uppdatera tråden, men det som fixade det var att avaktivera Origin In-Game Overlay Droppar aldrig under 125FPS nu

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE