Behöver något att spela som tidsfördriv

Permalänk
Medlem

Behöver något att spela som tidsfördriv

Jag söker tips på spel som jag kan spela för att undvika total tristess här hemma. Tidsmässigt kan jag nog "bara" lägga ner 1 timme åt gången när jag spelar. Har tidigare kört mycket Wow men då endast questat och nu när man dragit upp 8 lvl 100 gubbar så börjar det bli lite så där. Har inte tid och ork att vara med i raids eller dugeons så det blir questande som gäller då. Men jag söker något annat.

Har GTA 5 som jag kört och det börjar också bli lite tråkigt att köra. Gav ett försök med Fallout 4 men kände att om jag skulle få ut något av det spelet behövde jag spela lite längre sessioner än den där timmen åtgången jag kunde lägga.

SimCity 2013 är något jag kört mycket också men när väl stålarna trillar in i spelet finns det inte mycket att kämpa för längre.

Så har ni några tips? Sitter även med en Apple TV 4 med en Nimbus kontroll så har ni tips till den så tas det gärna emot också.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk

Jag brukar spela CS i mina pauser i pluggandet på kvällarna, en match tar ca 1 timme på competitive om man har så mycket ledig tid. Annars finns det snabbare stilar där man bara kan gå in och skjuta lite i 10-20 minuter och sen återgå till annat.

Det är väldigt många som spelar och det kostar bara ca 150 kr på steam.

Permalänk
Medlem

hearthastone kanske? En match kanske är 10-15 minuter max nåt sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

hearthastone kanske? En match kanske är 10-15 minuter max nåt sånt

Det kräver dock hundratals timmar av grindande ELLER att man betalar över tusen spänn för att få en lek som står sig bra.

(Jo, jag vet att Trump och en del andra göra "free to play"-serier, men de har tusentals timmars erfarenhet av spelet.)

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Rocket League – korta matcher och grymt roligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Pröva guild wars 2? Finns ju free to play konton där nu och det är inget tvång att sitta i flera timmar åt gången i det. Ett mer chill mmo än tex wow. Man kan ju även pvpa utan att behöva lägga tusentals timmar på att få gear. Storyn går att ta det lugnt i också om man tycker sånt är kul.

edit: Just det, glömde nämna att ifall man skulle få för sig att köpa gw2/expansionen, så räcker det att köpa expansionen då core-spelet följer med (kanske förvisso inte går att köpa enbart core-spelet nu längre, men tänker på t ex. online-shops som bara säljer koder kanske har det kvar?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

I Fallout 4 skulle du kanske kunna testa att bara köra basbyggande. Kan ju få alla resurser via console.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Om du tycker om att questa och slöspela på egen hand är SWTOR jäkligt kul. I min mening roligaste mmo-spelet att levla upp till max i. Blir inte så tråkigt att starta nya gubber heller då storyn skiljer en del beroende på klass.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Pröva guild wars 2? Finns ju free to play konton där nu och det är inget tvång att sitta i flera timmar åt gången i det. Ett mer chill mmo än tex wow. Man kan ju även pvpa utan att behöva lägga tusentals timmar på att få gear. Storyn går att ta det lugnt i också om man tycker sånt är kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan också starkt rekommendera GW2. Ingen månadskostnad men inte heller pay-to-win, har ett väldigt välpolerat gameplay i både PvP och PvE samt kräver ingen större tidsinvestering.

Ett annat bra free to play-rpg är Path of Exile, det är ett action-rpg liknande Diablo med intressanta möjligheter för olika builds samt väldigt utmanande end-game.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nulletz:

SimCity 2013 är något jag kört mycket också men när väl stålarna trillar in i spelet finns det inte mycket att kämpa för längre.

Kika på Cities Skyline mycket mer utmanande än sim city. Gillar skarpt!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Civilization V är bra, dock är det svårt att få in ett game på under 1h, så du får troligen spara och sen köra igång igen nästa gång du kommer tillbaka.
väldigt roligt om man har lite tålamod och orkar med att tänka på allt som händer, kör man på de lite svårare svårighetsgraderna blir det snabbt knepigare och en runda kan då ta flera minuter innan man tänkt klart.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nulletz:

Jag söker tips på spel som jag kan spela för att undvika total tristess här hemma. Tidsmässigt kan jag nog "bara" lägga ner 1 timme åt gången när jag spelar. Har tidigare kört mycket Wow men då endast questat och nu när man dragit upp 8 lvl 100 gubbar så börjar det bli lite så där. Har inte tid och ork att vara med i raids eller dugeons så det blir questande som gäller då. Men jag söker något annat.

Har GTA 5 som jag kört och det börjar också bli lite tråkigt att köra. Gav ett försök med Fallout 4 men kände att om jag skulle få ut något av det spelet behövde jag spela lite längre sessioner än den där timmen åtgången jag kunde lägga.

SimCity 2013 är något jag kört mycket också men när väl stålarna trillar in i spelet finns det inte mycket att kämpa för längre.

Så har ni några tips? Sitter även med en Apple TV 4 med en Nimbus kontroll så har ni tips till den så tas det gärna emot också.

Witcher 3 kanske vore något? Det rankades som årets spel på flera hemsidor!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikolajban:

Ett annat bra free to play-rpg är Path of Exile, det är ett action-rpg liknande Diablo med intressanta möjligheter för olika builds samt väldigt utmanande end-game.

Instämmer helt, Path of Exile är det bästa gratisspel som gjorts. Du behöver aldrig spendera några pengar, och du kan inte köpa saker som ger dig fördelar gentemot andra spelare, bara kosmetiska saker och mer utrymme att lagra prylar. Jag behövde inga extra stash tabs, men jag köpte ett gäng premium ändå, bara för att jag ville stödja utvecklarna.

Gillar du Diablo-kloner så är Torchlight II också bra, och det har ett stort moddingcommunity som gör att spelet håller längre. Det finns mods som lägger till helt nya klasser, till exempel. Väldigt lätt att komma in i, men blir snart väldigt utmanande.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Testa Planetbase. Fruktansvärt bra tidsfördriv. Går utmärkt att köra i korta sessioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Kika på Cities Skyline mycket mer utmanande än sim city. Gillar skarpt!

dock har cities skylines inget dept som simcity deluxe hade. det rör bara ytan av det man bör kunna. asbra spel, men blir lite meh efter 20-30 timmar.

Skrivet av Nbwu:

Civilization V är bra, dock är det svårt att få in ett game på under 1h, så du får troligen spara och sen köra igång igen nästa gång du kommer tillbaka.
väldigt roligt om man har lite tålamod och orkar med att tänka på allt som händer, kör man på de lite svårare svårighetsgraderna blir det snabbt knepigare och en runda kan då ta flera minuter innan man tänkt klart.

ett civ 5 game kan ju lätt ta 9 timmar om man inte kör senario.

op: testa lite små spel kanske. jag klarade ut "before the echo" och "party hard" när jag inte hade en vettig dator. väldigt bra spel.
trials evolution och trials fusion är fantastiska spel

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Kör Diablo 3, en rift/ grift hinner man köra på en kvart. Dessutom börjar den nya säsongen nästa fredag.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att komma med något konkret förslag. Det beror på vilken genre du föredrar.

Shoot'em up:

  • Velocity 2X

  • Humans Must Answer

  • Satazius

  • Sine Mora

Plattform/pussel:

  • The Swapper

  • Shovel Knight

  • Limbo

  • Trine

  • Vector

  • Life Goes On

Racing:

  • RIDE

  • F1 - Race Stars

Permalänk
Avstängd

Mobil/Bluestacks: Clash of Clans Roligt spel med fokus på clans och strategi samt en evig väntan, vilket gör spelet utmärkt att lira ett par minuter när man har tid under dagen - läggar ibland även en timme eller två på att farma guld. Har lagt 209kr på spelet under dom 2 åren jag spelat, kände att jag kunde lägga 200kr som en engångssumma på ett spel som tar upp så pass mycket tid av mitt liv.

Annars fungerar väl vilket spel som helst om du har en timme åt gången... CSGO, Dota, Lol, m.m.

Permalänk
Medlem

cs:go!!

Visa signatur

[Obsidian 650d] [Intel core i7 2600k] [P8Z68 V-PRO] [Radeon HD6970*2 CF] [Corsair Vengeance 4*4 GB]
[Intel h20 cpu-cooler] [Cooler Master Silent Pro 1000w] [Corsair Force GT SSD *2 120 GB, 90 GB]
[Samsung Bluray] [BenQ 24 "LED XL2410T 120 hz]

Permalänk
Medlem

Lite flera förslag på några spel. Bastion, Transistor, Broforce och Hotline Miami 1 och 2 för att nämna några små spel.
Lätt att komma igång med igen efter uppehåll också.
Plus att Broforce har Workshop support för flera banor och så.

Permalänk
Medlem

Onlinepoker med låga insatser är bra tidsfördriv!

Permalänk

Stepmania slår aldrig fel om du gillar utmaningar!

Visa signatur

true nobility is being superior to your former self.

Permalänk
Skribent, FZ

FTL: Faster than light eller Crown and Council. Myspys.

Visa signatur

Jag är för vacker för denna värld.

Permalänk
Medlem

Ett spel som ser riktigt grymt ut är "Planet Coaster". Det släpps om 4 dagar och ser väldigt lovande ut.

Permalänk
Medlem

letade i 6 år efter ett spel att spela som är kul (letar väl fortfarande antar jag), Nu tillsvidare spelar jag ett slappt idle spel som heter crusaders of the lost idols bra tidsfördriv.

Vart tog alla bra spel vägen? eller så har jag tröttnat på spel

Permalänk
Avstängd

CodeCombat - Om du vill spela och samtidigt lära programmering:
https://codecombat.com/

Permalänk
Medlem

Spelar mycket World of warships själv. Matcherna är mellan 10-20 minuter långa om man blir dödad kan manvälja ett annat skepp och köra ny match.

Permalänk
Medlem

factorio

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

csgo, cod, overwatch. spel du kan spela som varje match tar upp till max 90min om jag inte mins helt fel.