Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Kylpasta - CPU+GPU

Tja!

Har funderat på att köpa kylpasta men de finns så många alternativ så därför vill jag fråga Sweclockers medlemmar om tips för bra kylpasta och billig som drar ner tempraturen tillräckligt.

http://www.inet.se/kategori/144/kylpasta

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2016

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Använder själv MX-4 och är helnöjd.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 10.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Funderade faktiskt på den från första början, var ändå osäker och ville fråga er

Tackar så mkt för svaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Använder Cooler Master kylpasta som kom med fläkten man köpte, fungerar bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

har en gammal 30g tub mx-2 pasta i kylen köpt för en jäkla massa år sen som funkar prima så mx-4 borde inte vara sämre tycker man.

Arctic cooling MX och Arctic silver 5 brukar få bra betyg i tester dock brukar de prestera ungefär lika brukar max vara 1-2°c som slår mellan olika märken i testerna så alla är helt ok att använda och gör jobbet.

tror personligen appliceringen har större betydelse än vilken pasta man har.

glöm inte köpa kylkuddar till minnena på grafikkortet om det behövs jävligt lätt att råka sabba dem och du ska absolut inte ha pasta på minnena.
http://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 16Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Har använt en stor tub (25g) Arctic Ceramiqué 2 sedan ett par år tillbaka. Kanske inte den absolut bästa men den brukar vara nära och kostar väldigt lite. Den verkar dessutom hålla rätt länge och förlorar inte sin prestanda lika fort som vissa andra pastor.

En nackdel är kanske att den fäster hårt som fan, den kunde ibland ta med sig min PII 965 ur sin socket när man drog ut kylaren. Tvivlar på att det skulle vara skadligt dock.

Side note: Vet någon om kylpasta har ett bäst före datum?

Dator - NZXT H630 | GA-Z87P-D3 | i5 4670K | 16GB DDR3 | R9 290 | MX100 512GB | Cougar CM 700W
Loop - DDC 1T | XT45 240 + XT45 480 + ST30 360 | EK-FC R9-290X | EK-Supremacy EVO
Ljud - Xonar DX > Objective2 > ATH-R70x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har använt en stor tub (25g) Arctic Ceramiqué 2 sedan ett par år tillbaka. Kanske inte den absolut bästa men den brukar vara nära och kostar väldigt lite. Den verkar dessutom hålla rätt länge och förlorar inte sin prestanda lika fort som vissa andra pastor.

En nackdel är kanske att den fäster hårt som fan, den kunde ibland ta med sig min PII 965 ur sin socket när man drog ut kylaren. Tvivlar på att det skulle vara skadligt dock.

Side note: Vet någon om kylpasta har ett bäst före datum?

tror det står 8år hållbarhet på kartongen till min tub dock osäker på om de menar själva tuben eller att en aplisering ska va ok i ~8 år innan den ska ha torkat och behöva bytas.

jag har min i kylen iaf för att minimera risken att det ska torka i tuben iaf och hittills har den samma konsistens som när den var ny degig som tandkräm ungefär.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 16Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
linköping
Registrerad
Jan 2011

Arctic Silver 5 kylpasta 3,5g eller Arctic Cooling MX-4 kylpasta 4g . Har använt båda i flera byggen. Tycker båda funkar lika bra. Bytte pasta på tjejens laptop o fick ner den några grader iaf med MX-4 .

Dreams are like rainbows only idiots tries to chase them.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2015

Arctic silver 5. Inhandlade det på Webhallen i Linköping där kassörskan sa att det var det absolut populäraste.

"Nvidia, the way it's meant to be pasted"