Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Moderkort + cpu utbytta (hjälp)

Hej!

Det är så att jag har renoverat datorn lite och dom gamla specsen jag hade var:
Gigabyte GA-Gp45-ds4
Intel core 2 duo e8400
4 gb ram
Radeon 4890
Corsair tx750w

Och det är så att jag har bytt ut dom mot nya saker som jag testade idag
MSI Z77A-S01
i5 2500k
8 gb ram
Radeon 4890 (ville testa med detta kortet, har dock bättre gpu men denna har alltid fungerat)
corsair tx750w

Och mitt problem är att när jag har kopplat allt (har kollat minst 10 gånger så allt är på plats) men då jag startar datan så fungerar allt, alla fläktar osv går igång, men mitt problem är dock att det inte visas något på skärmen, de blir bara black screen, men allt är igång.

Sen har jag nyligen bytt moderkortet mot ett Gigabyte GA-Z77P-D3 och det fungerade stog dock bara "Bios has been reseted" något. Men jag vill veta varför msi kortet inte visade något på skärmen, kan de vara för att det är en "helt annan mobo" jämfört med den jag hade sist?. Eller vad kan de bero på ??

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Kudden01:

Hej!

Det är så att jag har renoverat datorn lite och dom gamla specsen jag hade var:
Gigabyte GA-Gp45-ds4
Intel core 2 duo e8400
4 gb ram
Radeon 4890
Corsair tx750w

Och det är så att jag har bytt ut dom mot nya saker som jag testade idag
MSI Z77A-S01
i5 2500k
8 gb ram
Radeon 4890 (ville testa med detta kortet, har dock bättre gpu men denna har alltid fungerat)
corsair tx750w

Och mitt problem är att när jag har kopplat allt (har kollat minst 10 gånger så allt är på plats) men då jag startar datan så fungerar allt, alla fläktar osv går igång, men mitt problem är dock att det inte visas något på skärmen, de blir bara black screen, men allt är igång.

Sen har jag nyligen bytt moderkortet mot ett Gigabyte GA-Z77P-D3 och det fungerade stog dock bara "Bios has been reseted" något. Men jag vill veta varför msi kortet inte visade något på skärmen, kan de vara för att det är en "helt annan mobo" jämfört med den jag hade sist?. Eller vad kan de bero på ??

Ja det skulle vi alla vilja veta, men det jag gissar är att antingen var bioset inte "up to date" eller att det helt enkelt är brickat/sönder "out of the box".

Du testade att nollställa bios på MSI-kortet?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@Jalle64:

Venne om de är något fel på mobot eller om jag har kopplat fel, var rätt så stressad så man vet aldrig.

Men jag använder gigabyte kortet, så allt fungerar