Permalänk
Medlem

Problem efter överklockning

Tjena! Drog upp min FX 6300 till 4,3Ghz, moderkortet är ett MSI 970A-G46. När jag sedan skulle starta windows så gick det ingen signal till skärmen, verkade inte heller gå någon signal till mus eller tangentbordet.
Efter en snabb googling testade jag starta med bara ett RAM-minne i, efter det så gick datorn igång och klocken låg på 4,6GHz drygt(antar att det är för att OC Genie II var igång?) enligt HWinfo och AMD overdrive. Testade sedan starta datorn med orginalklock med båda RAM stickorna i, detta utan några problem.

Kan det vara ett defekt RAM trotts att det bara spökar när jag överklockat CPUn eller kan det vara något annat som spökar?

Dessutom la jag märke till att enligt HWinfo låg min CPU bara på 26C efter en dryg halvtimme i Prime95 medans AMD Overdrive samtidigt visade runt 56C, vilken går att lita på? Kör med en evo 212 över CPUn och alldeles för många chassifläktar för att datorn ska vara tyst.

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på varför datorn bara kan starta med en ramsticka efter överklockning?