Lip Sync problem HTPC Netflix, Viaplay, KODI

Permalänk
Medlem

Lip Sync problem HTPC Netflix, Viaplay, KODI

Hej!

För enkelhetens skull så kommer hårdvaran först.

HTPC införskaffad 2013-04-27
ASUS P8Z77-I DELUXE/WD, Socket-1155
mini-ITX, Z77, DDR3, 1xG3-PCIe-x16,DVI,HDMI,DP,Dua
Intel® Core i5-3570K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD400
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Windows 10

TV införskaffad 28/12-15 med öppet köp i 30 dagar på Netonnet.
Philips 55PUS7150

Canal Digital inspelningsbar HD-box 500 GB

Jag har kopplat HTPC--> TV med HDMI samt Canal Digital boxen med HDMI-->TV

Ljud och bild i TV'n fungerar klockrent tillsammans med Canal Digital boxen, men när jag använder mig av HTPC så är det ett väldans lip-sync problem, särskilt med Netflix. Ljudet kommer efter bilden och det är otroligt irriterande.

Jag har provat med Netflix via webbläsare samt appen men samma problem. Även Viaplay är det problem med men inte lika mycket. KODI är det med problem, men där kan man iallafall ställa in lip-sync.

Drivrutinerna till HTPC är uppdaterade både till ljud(Realtek) samt inbyggda grafiken.

Kontaktat Philips Support och uppdaterat TV's mjukvara, Netonnet säger att om problemen kvarstår och jag inte kan lösa det så kan jag bara komma in med TV'n, men är det verkligen TV'ns "fel" eller är det något annat som jag gjort fel?

/Pincett

Permalänk
Inaktiv

För mig låter det som att din htpc är problemet, har du provat youtube utan HD? det kan vara så att din htpc helt enkelt gör så att ljudet laggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

För mig låter det som att din htpc är problemet, har du provat youtube utan HD? det kan vara så att din htpc helt enkelt gör så att ljudet laggar.

Provade lite mer här nu ikväll och körde youtube som du men inget som helst problem.

Började sedan och titta igenom Netflix, Viaplay och lite olika format genom KODI och det som slog mig var att med Netflix appen är det ett väldigt irriterande lip-sync problem, men körde jag Netflix via webbläsaren så var det obefintligt, i alla fall stör sig inte frun i huset på det och det är det viktigaste.

Så kan det helt enkelt vara något galet med Netflix appen i Windows 10 och kan man ställa in det på något sätt?

/Pincett