Hitta en skärm/tv som levererar minst 2A via USB..

Permalänk
Medlem

Hitta en skärm/tv som levererar minst 2A via USB..

Hur ska man gå tillväga för detta? Måste jag kontakta varje tillverkare och fråga?
Finns inte med i specifikationen eller manual på någon skärm jag kollat tex..

Pratat med Dustin om det men de skulle återkomma, det var mer ang en specifik skärm, jag tvivlar på att de tar reda på detta åt mig

Anledningen är strömförsörjning åt en enkortsdator (Intel Compute Stick i det här fallet som behöver 2A) direkt genom skärmen/tvn. Kunden i fråga vill ha en så snygg lösning som möjligt helst utan några kablar alls men det är ju liite svårt att fixa ;P
Finns 1 vägguttag och för att få det så snyggt som möjligt så bör datorn gå att försörjas genom USB. Genom att läsa olika recensioner så går det med vissa skärmar eller tvapparater men inte med andra.. inte lyckats få reda på vilka det gått med dock ^^

Någon som vet en slags monitor som klarar detta på rak arm? Eller en snabbare väg att gå än att behöva kontakta en massa företag och förklara gång på gång vad jag menar och vill..

Tack på förhand ^^

Permalänk
Avstängd

Jag satte upp en stor touchskärm på jobbet, med en ComputeStick som dator. USBn var för klen dock men vi löste det genom att gömma en grenkontakt bakom teven (där också stickan fanns), det finns lite plats där om man väggmonterar. Så slipper du fokusera på en aspekt som annars är helt ointressant vid val av skärm.