Permalänk
Medlem

Börjar min Ram bli dålig?

Hej!

Har under dem senaste månaderna börjat få vissa ljud defekter i spel mm, mini-pauser i ljud/musik lite då och då vilket är rätt irriterande. ( Endast ingame, spotify/filmer och sådant funkar fint. ) Märks mest i CS go, WoW o War Thunder. I alla tre spelen har jag hög och stadig fps, sisådär 200-300 ( Kör utan vs ) I wow har jag bara märkt av att ljudet/musiken tar ett mini-stop lite då och då medans i CS-go kan det även bli lite frys-lag. I War Thunder får jag inget lag men mycket mer störningar i ljudet, mitt i striden när det är som flest flygplan och mest action så blir ljudet redigt muppat och börjar hacka, försvinner lite varannan sekund. Något jag också märkt i tex Reign of Kings är att när jag springer så laggar det till ibland när man laddar in det nya som poppar up.

Lite svårt att förklara riktigt hur det låter när det händer men om någon vart ut för något liknande och vet hur dem fixade det hade det vart nice! Och om någon har någon teori på vad som kan va fel.

*Måste även tillägga att jag för nån dag sedan fick en random bluescreen'.

Vet inte riktigt vad ni vill ha/behöver för mer information.

Kör med:

Gtx 980
EVGA Supernova G2 850W
MSI Z97-S02 INET EDITION ATX
Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB
HyperX Savage C11 2x8GB 2400mhz ( Ram )

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att se till att alla dina drivrutiner är up to date samt rensa alla fläktar och kylflänsar på damm. Sedan tycker jag att du ska köra lite basic tester av datorn. Tex tycker jag att du ska kolla temperaturer på grafikkort och cpu medan du spelar. Posta resultaten här. Kör även Memtest om du är osäker på ram-minnet. Det finns en inbyggd i Windows som man kan börja med. Sök efter minne i startmenyn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!