Ta bort tv antenn kontakt på tv:n för att slippa betala tv-avgift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Det behöver inte bli en skatt bara för att det går på skattsedeln heller, se på begravningsavgiften och kyrkoavgiften t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Men för dom som inte har TV då? Jag fattar helt ärligt inte vad problemet är med dagens betalningssystem, för någon som betalar är det ju strunt samma hur man betalar, och dom som inte betalar hittar nog på något sätt att fortsätta slippa betala. De enda som drabbas är hederligt folk som inte har någon TV och nu plötsligt måste betala för en i alla fall.

Dessutom är det bara begravningsavgiften som är obligatorisk och den uppgår till någon hundring per år. Inget att snacka om med andra ord, speciellt inte som du förmodligen kommer att begravas någon gång i framtiden. Att plötsligt bli påtvingad en avgift på flera tusen per år för precis ingenting är dock lite svårare att svälja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Nej, det är det inte. Du pratar om en agenda jag inte känner till. Jag frågar dig därför vad denna agenda är, men du antingen inte kan svara eller låter bli. Jag tänker därför anta att du snackar skit; du har ingen aning vad för 'agenda' Sveriges Radio/Sveriges Television har utan använder dig av detta befängda svepskäl för att slippa betala.

Jisses, inte bara begår man ett lagbrott och struntar i att betala det man är skyldig att betala, man har inte ens ryggrad att stå för det heller. Ynkligt.

Tråden handlar inte om SVT/SR, men ni statstelevisionsvurmare fortsätter driva den off-topic. Jag försöker undvika den diskusionen, men ändå svara.

Sen vet jag inte vartifrån du fått det ifrån att jag på grund av detta inte betalar tv-avgift.
Jag betalar ingen tv-avgift för att det är så lätt att slippa undan. Pengarna gör bättre nytta på mitt ISK-konto eller i tanken på min M4 än i SVTs klor.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Det är lika mycket kappvändare i sin rapportering som både resten av nyhetskanalerna i landet och som politikerna är i sina åsikter.

Kom med något konkret.

Skrivet av hoski:

För den som följt nyheterna och inte är helt verklighetsfrånvänd är det ett alldeles ypperligt och konkret svar.

OM det är så enkelt och självklart, kom med några bevis eller iaf något som bekräftar din världsbild istället för dina egna högs personliga åsikter.
Du säger att SVT har en agenda, vilken är den undrar jag?

Vi vänder på det för att du ska förstå: Det är DU som är kappvändare och du vänder dina åsikter hit o dit. Det är du som är verklighetsfrånvänd. Det är du som har en hemlig agenda med dina inlägg här på Swec.

Varför säger jag detta? Därför att jag tycker det, ber du mig om bevis eller något konkret så bortförklarar jag det med "sunt förnuft", "självklart", "alla vet". Utan att ge några som helst exempel eller bevis för att visa varför mina åsikter är dom rätta.

Nu förstår du kanske varför ditt resonemang ifrågasätts, och varför det inte stämmer.

Har verkligen blivit helt knas på internet med vilka medier man litar på och inte, och foliehattarna är snabba på att misstro vadsomhelst bara någon säger det. Oberoende SVT behövs mer än någonsin. Allt etablerat är en lögn, allt annat, speciellt konspirationer är sanning. Suck.

Permalänk
Skrivet av VresiBerba:

Men för dom som inte har TV då? Jag fattar helt ärligt inte vad problemet är med dagens betalningssystem, för någon som betalar är det ju strunt samma hur man betalar, och dom som inte betalar hittar nog på något sätt att fortsätta slippa betala. De enda som drabbas är hederligt folk som inte har någon TV och nu plötsligt måste betala för en i alla fall.

Senaste informationen jag hörde var att omkring 97-98% av hushållen betalar avgiften, att då ta bort kontrollapparaten radiotjänst som kostar pengar och låta en lägre avgift gå på alla låter som ett ganska bra förslag i mina öron. Vissa kan väl krångla sig ur det genom att inte betala skatt alls, men det låter väldigt jobbigt och ovärt för att slippa tv-avgift. Snabb gissning skulle vara typ 500-750 kr om året per skattebetalare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

men ni statstelevisionsvurmare

Ugh...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Snabb gissning skulle vara typ 500-750 kr om året per skattebetalare.

En snabb uträkning skulle detta system innebära en merkostnad på 500 spänn per år för mig. Nej tack.

Permalänk
Avstängd

Har du körkort?

Skrivet av VresiBerba:

Nej, det är det inte. Du pratar om en agenda jag inte känner till. Jag frågar dig därför vad denna agenda är, men du antingen inte kan svara eller låter bli. Jag tänker därför anta att du snackar skit; du har ingen aning vad för 'agenda' Sveriges Radio/Sveriges Television har utan använder dig av detta befängda svepskäl för att slippa betala.

Jisses, inte bara begår man ett lagbrott och struntar i att betala det man är skyldig att betala, man har inte ens ryggrad att stå för det heller. Ynkligt.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden då det som vanligt när det kommer till TV-avgifter blir en blandning normala inlägg, tveksamma förslag och ren uppmaning till brott. Många har redan hunnit säga sin mening och det tycks inte finnas några utsikter för att den här tråden ska bli mer produktiv än andra i ämnet.

Några inlägg är också borttagna (ej hunnit kontrollera hela tråden), då vissa gjort klara övertramp mot t ex § 1.2 och 1.5.

/KimTjik