Permalänk

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare

Vill inleda med att det var rätt drygt att montera denna. Mest pga den kassa instruktionen. Nu när man gjort det engång kan köra utan dåliga vilseledande instruktioner.

När jag applicera kylpastan som följde med så var den jävligt lös. Helt ärligt så hade jag på lite för mycket också, men jag är van vid att pastan är lite fastare i form. Sluta med att det rann över kanten och hamna på själva kretskortet och fick t.o.m lite på moderkortets socket för processorn när jag tog loss processor för att ta bort all överflödig pasta.

Var försiktig när jag rengjorde allt och satte tillbaka allt på plats, kollade så att jag inte råkat böja några pins på moderkortet. Det får stå till ikväll så det torkat ordentligt innan jag drar igång datorn.

Nu till själva frågan, har jag förstått det rätt att kylpastan som följer med detta kylsystem inte leder ström? Jag behöver alltså inte oroa mig för potentiella rester som kan kortsluta moderkort eller? Om något blir väl processorn något sämre kyld.

Jaja man lär så länge man lever och gör man inte det blir livet nog ganska kort.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vissa pastor leder ström, andra inte. Det ska stå typ "non conductive" på tuben för att du ska vara safe.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com