Permalänk
Medlem

SIBA - Lockpris?

Siba gjorde nyligen reklam för Philips 49pus7170 för endast 7990:- ordinarie pris 12,990:-

Försökte beställa - men fick svaret "slutsåld". De försöker istället sälja andra modeller, men jag sa att jag skulle vänta tills de kom in i lager igen. När de sedan fick leverans höjde de genast priset.

Någon som lyckades köpa en Philips 49pus7170 för priset 7990:- ??!

Eller var det en av deras vanligt förekommande "lockpriser"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moi:

Siba gjorde nyligen reklam för Philips 49pus7170 för endast 7990:- ordinarie pris 12,990:-

Försökte beställa - men fick svaret "slutsåld". De försöker istället sälja andra modeller, men jag sa att jag skulle vänta tills de kom in i lager igen. När de sedan fick leverans höjde de genast priset.

Någon som lyckades köpa en Philips 49pus7170 för priset 7990:- ??!

Eller var det en av deras vanligt förekommande "lockpriser"?

SIBA kör väl inte med REA längre sedan några år tillbaka. De slog på stora trumman att REA inte kommer finnas på SIBA mer, utan de alltid kommer köra med "låga priser" överlag. Har de börjat med REA igen?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

49PUS7170 för 7990:- är inget jättebra pris om du kollar överlag vad har funnits i black friday / mellandagarna / nyårsrea. Så att tro det är lock behöver du nog inte oroa dig för.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

49PUS7170 för 7990:- är inget jättebra pris om du kollar överlag vad har funnits i black friday / mellandagarna / nyårsrea. Så att tro det är lock behöver du nog inte oroa dig för.

Jämfört med ordinariepriset är det ju jättebra, vad man har kunnat köpa nånting för spelar ju ingen roll för den som ska handla nåt idag.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Har sett flera butiker som kör en snabbrea på de sista exemplaren av en vara dom har i lager. Sen är det slut och när nästa leverans kommer sänks priset. Inte ovanligt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

SIBA kör väl inte med REA längre sedan några år tillbaka. De slog på stora trumman att REA inte kommer finnas på SIBA mer, utan de alltid kommer köra med "låga priser" överlag. Har de börjat med REA igen?

Siba hade 25% rea på alla hörlurar under Cybermonday då jag plockade upp ett par HD700.

I övrigt så har jag handlat lite från Siba på senaste tiden, första köpet någonsin var just under Cybermonday men deras gratis frakt, 30 dagars öppet köp och 60 dagars lång faktura gillade jag så jag har köpt lite mer därifrån ibland under reor.

Från vad jag kan se så verkar deras webblager ta slut väldigt snabbt under reor men är ganska säker på att de inte försöker lura folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

49PUS7170 för 7990:- är inget jättebra pris om du kollar överlag vad har funnits i black friday / mellandagarna / nyårsrea. Så att tro det är lock behöver du nog inte oroa dig för.

Ok var finns den till motsvarande pris? Tipsa gärna...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

49PUS7150 finns för 500kr mer på Netonnet.. inte så stor skillnad.

Samsung 55JU6075 finns för 7990:- på webhallen. Inte jätte dåligt pris precis..

Sony 55X8005 finns för 8990:- på webhallen. Fått mycket bra omdömme.

Jag säger inte att 49PUS7170 för 7990:- är en dålig affär.
Vad jag vill ha sagt är att TS inte fått tag på en TV gör att han anklagar SIBA för att det skulle vara en lockvara. Priset är långt ifrån så bra på TVn att det skulle vara någon form av lockvara. Den är väll helt enklet slut.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Inget att tillföra diskussionen men visste inte ens att Siba fanns kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Siba hade 25% rea på alla hörlurar under Cybermonday då jag plockade upp ett par HD700.

I övrigt så har jag handlat lite från Siba på senaste tiden, första köpet någonsin var just under Cybermonday men deras gratis frakt, 30 dagars öppet köp och 60 dagars lång faktura gillade jag så jag har köpt lite mer därifrån ibland under reor.

Från vad jag kan se så verkar deras webblager ta slut väldigt snabbt under reor men är ganska säker på att de inte försöker lura folk.

Ok, då är det skillnad sedan denna artikeln : http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2012/06/04/siba-slutar-...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

49PUS7150 finns för 500kr mer på Netonnet.. inte så stor skillnad.

Samsung 55JU6075 finns för 7990:- på webhallen. Inte jätte dåligt pris precis..

Sony 55X8005 finns för 8990:- på webhallen. Fått mycket bra omdömme.

Jag säger inte att 49PUS7170 för 7990:- är en dålig affär.
Vad jag vill ha sagt är att TS inte fått tag på en TV gör att han anklagar SIBA för att det skulle vara en lockvara. Priset är långt ifrån så bra på TVn att det skulle vara någon form av lockvara. Den är väll helt enklet slut.

Lite skillnad mellan 13,000kr och 8,000kr iofs....

Tar gärna emot tips var ni sett 49PUS7170 i den prisklassen.

Siba har kört med lockpriser förut och blivit dömda för det med så...

...Men som sagt köper den lika gärna nån annanstans där den finns i lager, för 8,000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Siba har sänkt 49PUS7170 till 9900:- idag.
Men gissar att om den funnit för 8000:- på fler ställen som nämns ovan bör man väl vänta då, så man inte betalar för mycket...?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden lite här.. va sjutton är det med siba? hörde att netonnet köpte dom men allt man kollar efter på siba är slutsålt så kör dom bara någon lagerrensning där och sen plockar in netonnets grejer eller vad är det frågan om? evga supernova g2 899kr "slutsåld i alla butiker" samma med fractal design r5, i7 6700k och något annat allt slutsålt jag blir knasig det var ju bra priser där!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kethsi:

Återupplivar tråden lite här.. va sjutton är det med siba? hörde att netonnet köpte dom men allt man kollar efter på siba är slutsålt så kör dom bara någon lagerrensning där och sen plockar in netonnets grejer eller vad är det frågan om? evga supernova g2 899kr "slutsåld i alla butiker" samma med fractal design r5, i7 6700k och något annat allt slutsålt jag blir knasig det var ju bra priser där!

"Netonnet Group skrotar varumärket Siba"
http://www.expressen.se/dinapengar/efter-65-ar--sibas-butiker...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

aha tack men förstår inte riktigt varför siba är kvar på prisjakt när märket blir skrotat och dom inte verkar ha någonting kvar i affärerna att köpa..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14