Permalänk
Medlem

Nya In-ear - Vilka?

Tjena!

Sitter och kikar runt på nya In-ear, då mina drygt 4 år gamla Klipsch har börjat ge upp, har redan ett helt gäng med Over- & On-Ear som jag är nöjd med, men att åka på tuben till jobbet när man precis lagt 10 sekunder på frisyren gör behovet av ett par in-ears till ett måste!

Har ett par krav dock:

1). iPhone kompatibel mikrofon/kontroll/vad det än må kallas, får tillräcklig med samtal för att ha detta som ett krav.

2). Möjlighet att byta till ''foam tips'', tycket det är förbaskat skönt och isolerar alla högljudda människor som vill att alla ska se på dem när dem har sina meningslösa konversationer med sina lika meningslösa vänner eller arbetskollegor via sina Apple earpods. (Alla som åkt tunnelbana i Stockholm dem senaste åren vet vad jag menar!).

3). Inga Bose eller Beats, varför? Därför, helt enkelt så.

4). Prisgräns? Runt 800-850kr är smärtgränsen

5). Platt eller vävd sladd är ett plus, dem snor inte ihop sig så jäkligt!

Go, hit me with your best shot!

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem

Klipsch R6i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cim-Inc:

Kolla på Shure.

Väldigt bra ljud och isolerande foam tips.

Permalänk
Medlem

Jag kör på spåret billiga men väldigt prisvärda, då jag anser att inear är lite slit och släng. Har just nu Soundmagic E10 (ingen mick) men köpte nyligen Xiaomi Piston 3, http://www.gearbest.com/earphones/pp_169225.html, som jag ännu inte fått hem. Ska vara likvärdiga och passar med complyfoams. Dessutom mick etc. Tror de står sig väldigt bra vs 700-900kr-lurar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

Klipsch R6i

Skickades från m.sweclockers.com

Lyssnat på dem, och njee, dem låter fasen sämre än mina gamla Klipsch som kostade 350kr när dem var nya - så dem går allt bort.

Skrivet av CFSsss:

@Cim-Inc:

Kolla på Shure.

Väldigt bra ljud och isolerande foam tips.

Några specifika du kan reka? Har faktiskt aldrig lyssnat på Shure, men har hört bra om dem genom åren överlag.

Skrivet av lossah:

Jag kör på spåret billiga men väldigt prisvärda, då jag anser att inear är lite slit och släng. Har just nu Soundmagic E10 (ingen mick) men köpte nyligen Xiaomi Piston 3, http://www.gearbest.com/earphones/pp_169225.html, som jag ännu inte fått hem. Ska vara likvärdiga och passar med complyfoams. Dessutom mick etc. Tror de står sig väldigt bra vs 700-900kr-lurar.

Fick med ett par till min Xiaomi lur, not impressed, sladden är skräp i min mening.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cim-Inc:

Fick med ett par till min Xiaomi lur, not impressed, sladden är skräp i min mening.

Vi gillar olika. Fått väldigt höga betyg i tester, men som sagt, föll det inte dig i smaken.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Shure SE215 är väl de som ligger i rätt prisklass (8-900 kr). De är verkligen inte de smidigaste, men vad gör det när de låter bra .

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Shure SE215 är väl de som ligger i rätt prisklass (8-900 kr). De är verkligen inte de smidigaste, men vad gör det när de låter bra .

Japp, det var shure 215 jag tänkte på. Har själv ett par shure 315. Inte dom smidigaste men väldigt bra ljud och ljudisolerande.

Permalänk

Jag kastar in Degauss Labs Noir 999kr men då ingår frakten, dessutom kan du testa dem i 14dgr med pengarna tillbaka om du ej gillar dem. De jobbar ju med Hybridteknik så en balanserad högtalare och en dynamisk högtalare i varje öra. Ger ett grymt tryck och mycket detaljer (tycker jag), Svenskt företag.

http://degausslabs.com/earphones/noir

Permalänk
Permalänk

Sony EX650 är värda att undersöka. Tror inte att det följer med foam tips, men ljudet dämpas rätt bra med de i gummi.

Jag är nöjd med mina, tycker det är en bra avvägning mellan extra bas och hifi.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2465367

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Intressanta rekommendationer!

Vissa av dem passar inte med comlply ear tips och har inte mic/ios stöd tyvärr

Men vissa ska jag definitivt försöka kika på i egen hög person

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cim-Inc:

Intressanta rekommendationer!

Vissa av dem passar inte med comlply ear tips och har inte mic/ios stöd tyvärr

Men vissa ska jag definitivt försöka kika på i egen hög person

Du får även med 2 andra lurar vid köp från Degauss Labs Kanske kan vara något?
#15975713

Citat:

Degauss Labs kör en kampanj med koden "SUPERBONUS" där man får 2 st extra hörlurar.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tips: RHA M750i
Extremt sköna med sjuk byggkvalite och man får med massor av olika pluppar även foam. Men bäst av allt är att dom går runt om öronen

Är med på innerfidelity's: Wall of fame
Här är dom på Theheadphonelist
Hela listan på Head-fi där bör du hitta något kul

GLHF