ASUS ROG Swift PG348Q [3440x1440 IPS, 100hz, 5ms]

Permalänk

ASUS ROG Swift PG348Q [3440x1440 IPS, 100hz, 5ms]

Någon mer än jag som väntar på denna skönheten?? förbokade tidigt på komplett.se så borde få i den första batch!!!!!;)

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt intresserad av den, men jag kommer inte spendera 14k utan att först ha tagit del av andvändaromdömmen & rescensioner.
Min nästa uppgradering kommer bli en ny skärm, men jag vill göra ett så välinformerat val som möjligt.

Permalänk

Helt klart, lite intresserad av hur ULMB osv kommer funka i 100hz och ifall skillnaden kommer vara stor för mig som är van vid 120hz. Antagligen inte, men man vet inte. Att gå tillbaka till IPS igen vore trevligt och detta är den vettigaste curved monitorn jag sett än så länge

Kör ju den första Swift skärmen än sålänge, o den pajade för ca 1 vecka sedan. Bara självdog o började visa artefakter, blinka, skuggor och text blev blurrigt... väntar på att asus ska ta tummen ur o komma hit med min utbytesskärm.

Vad är egentligen skillnaden på X34 och denna? Utseendet på stativ etc verkar det ju som. Finns ULMB på Acer?

På komplett.se står det nu:

"Tillgänglighet: 24 st på väg in 12.feb.2016. Datumet är preliminärt."

Inet.se

"Webblager: 2016-01-29"

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag testade först x34 men den kom bara upp i 95hz så det blev en retur direkt (mer om det i x34 tråden). Så jag la en order på Inet, och en order hos Komplett så fort de listade skärmarna istället.

Jag hade hoppats på att komplett skulle ha skickat ut skärmen igår så att man skulle haft den idag, men det blev tydligen nån försening his komplett. Får istället hoppas på att Inet får in skärmen nu på fredag då.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av Ragnarok:

Jag testade först x34 men den kom bara upp i 95hz så det blev en retur direkt (mer om det i x34 tråden). Så jag la en order på Inet, och en order hos Komplett så fort de listade skärmarna istället.

Jag hade hoppats på att komplett skulle ha skickat ut skärmen igår så att man skulle haft den idag, men det blev tydligen nån försening his komplett. Får istället hoppas på att Inet får in skärmen nu på fredag då.

mjo jag hade samma vits som dig fick en x34 som bara orkade upp till 95hz annars började skärmen flicker när man försökte överklocka till 100 hz mycket jobbigt och jag hade även mycket BLB. Så hoppas man slipper det med denna:D

Permalänk
Medlem

Nu är jag med på tåget med! Köpte den från inet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Asus Sverige har tydligen fått in skärmarna nu.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Sweet jesus. Vad hittade du bilden?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ah där ser man. Synd det dröjer innan det kommer till leverantörerna!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av iben301:

Ah där ser man. Synd det dröjer innan det kommer till leverantörerna!

Inet skall få in dem på fredag 29de Januari, det är ju bara 3 dagar bort. Får hoppas att det stämmer

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Måste säga riktigt snygg låda "premium feeling" hoppas saken inuti är lika Hype

Permalänk
Moderator
Skrivet av Lithium81:

Vad är egentligen skillnaden på X34 och denna? Utseendet på stativ etc verkar det ju som. Finns ULMB på Acer?

ULMB finns inte med på X34:se conclusion cons Missing an ULMB blur reduction mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

ULMB finns inte med på X34:se conclusion cons Missing an ULMB blur reduction mode

Och vad är ULMB?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Skrivet av iben301:

Och vad är ULMB?

Ultra Low Motion Blur du kan läsa mer här: källa Tyvärr kan du inte köra g-sync och ULMB tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ultra Low Motion Blur du kan läsa mer här: källa Tyvärr kan du inte köra g-sync och ULMB tillsammans.

Okej läser när jag är piggare. Men g-sync ska man väl ha på när man spelar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Skrivet av iben301:

Okej läser när jag är piggare. Men g-sync ska man väl ha på när man spelar?

stämmer, men jag vet att en del andra föredrar ULMB jag kör ULMB i pvp (endast i 20 vs 20) och g sync i pve tex.

Permalänk

Råkade med beställa en ifrån inet nyss, får väl se om det är nått att ha ^^

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Råkade med beställa en ifrån inet nyss, får väl se om det är nått att ha ^^

Råkade? haha

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Råkade? haha

japp, velade fram o tillbaka helt enkelt... o sen bara tryckte jag ;D Skärmen verkar ju sjukt nice, så låt oss se om den håller standarden

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Asus 348q med 1000 kr rabatterat pris, om man förbeställer den hos CDON.
http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/

Med lite tur hakar andra butiker på kampanjen & matchar erbjudandet.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jaha...nu skrev inet liksom komplett att skärmen först kommer in 12feb. Två veckor till av seg väntan :/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

Asus 348q med 1000 kr rabatterat pris, om man förbeställer den hos CDON.
http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/

Med lite tur hakar andra butiker på kampanjen & matchar erbjudandet.

Ringde inet och dom fixade 1000kr billigare nu. Tack så mycket!!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@iben301:

Jag mailade dem & fick samma resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedric:

@iben301:

Jag mailade dem & fick samma resultat.

Vi får tacka CDON.COM att dom försökte iaf

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Någon som lyckats få den idag.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Ringde inet som har fått nytt datum 9/2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av iben301:

Ringde inet som har fått nytt datum 9/2

Skickades från m.sweclockers.com

Sa Inet något om antalet skärmar de skulle få in den 9/2 ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Sa Inet något om antalet skärmar de skulle få in den 9/2 ?

Innan har dom pratat om 50 tal att man kan vara lugn men frågade inte denna gången

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av iben301:

Innan har dom pratat om 50 tal att man kan vara lugn men frågade inte denna gången

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen till att jag frågar är att kompisen sa att han hade ringt Inet igår och att de sa att de skulle få in 4st skärmar den 9/2, och sedan några fler 12/2 och "resten" veckan där på.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!