Hjalpa en trevlig prick att överklocka lite snabbt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Hjalpa en trevlig prick att överklocka lite snabbt.

Mna Speccs

ASUS X A88X-PRO
HyperX Savage DDR3 1600MHz 8GB
AMD Athlon X4 860k Black Ed. Socket-FM2+
Cooler Master Hyper TX3 Evo som kylare
har ett bra chassi med 2 fläktar inblås och en där bak

Skulle vilja överklocka det lite mer så min lillebror kan spela sitt GTA5 med lite mer fps. jag själv spelar bara CSGO med låg grafik och upplösning så jag stör mig inte har 200+ fps i spelet.

någon som är villig och hjälpa till vilket fall som helst tacksam som fan för all hjälp blev tipsad till denna sida av en polare.

vill ha ni printscreen på hur mitt bios ser ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@Mikemodano:

Någon kan bjuda på en trisslott!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Mikemodano:

@Mikemodano:

Någon kan bjuda på en trisslott!

Låt mig säga såhär.

/Lifooz

Zarkov: Det finns bara två sorters hårddiskar, de som har gått sönder och de som kommer att gå sönder.

Om man säljer sitt hus, har man inget hus kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Inget grafikkort i datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av Trebsor:

Inget grafikkort i datorn?

960 2GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Mikemodano:

Mna Speccs

ASUS X A88X-PRO
HyperX Savage DDR3 1600MHz 8GB
AMD Athlon X4 860k Black Ed. Socket-FM2+
Cooler Master Hyper TX3 Evo som kylare
har ett bra chassi med 2 fläktar inblås och en där bak

Skulle vilja överklocka det lite mer så min lillebror kan spela sitt GTA5 med lite mer fps. jag själv spelar bara CSGO med låg grafik och upplösning så jag stör mig inte har 200+ fps i spelet.

någon som är villig och hjälpa till vilket fall som helst tacksam som fan för all hjälp blev tipsad till denna sida av en polare.

vill ha ni printscreen på hur mitt bios ser ut?

Överklockning är inget man gör lite snabbt. Finns en bra guide på forumet. Läs den och om något är oklart när du läst den be om hjälp då istället är mitt tips

http://m.sweclockers.com/forum/trad/1138840-overklockningsgui...

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K @ stock | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Sapphire 290X Tri-X @ stock | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 840 Pro 128GB / Kingston HyperX 3K 240GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | TGB: Razer BlackWidow | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0 |