MSI GTX770 4GB Problem med bild med Gigabyte ga-990fxa-ud3 f3

Permalänk

Till alla andra intresserade; här är bra länkar hur man flashar sitt Nvidia Gigabyte (gissar att alla andra korttillverkare har något liknande, antagligen kan man använda gigabytes klösning även där) kort:

http://www.gigabyte.com/WebPage/40/index.htm
Instruktioner på hur man använder gigabytes mjukvara till att flasha, finns på sidan samt 2 pdf filer.

http://www.gigabyte.se/support-downloads/utility.aspx?cg=3
länk till själva flashningsprogrammet

Lycka till!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

@Betlomanus: NICE! Frågan är om personalen på Inet vet om denna lösning Kanske det de behöver göra åt mig, då min dator ligger inne hos de för Felsökning.

Permalänk

@fozzan: Har ingen aning om kunskapsnivån hos personal på inet; Personligen skulle jag kalla mig ganska kunnig men var helt lost tills jag fick hjälp i denna tråd. Tror dessvärre att de inte kommer försöka med något liknade utan kommer att köra med standardlösningarna då hela problematiken är så tillkrånglad innan man får sammanhanget förklarat.

Men vem vet, inet brukar kunna överraska positivt.

Om inte annat så ring in till dem, skicka mail med hänvisning till tråden. Skadar alldrig. Eller testa själv. Mycket enklare en vad jag trodde.

Lycka till!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

@Betlomanus: De ringde mig idag! Så jälva nice! De bytte ut det mot ett 970 istället Men det var fortfarande så att mitt gtx 770 fungerade i deras test-dator men inte i min dator hehe men jag är nog nöjd

Permalänk

Då kan jag bara säga grattis mannen! Glad för din skull!!!!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

@Betlomanus: Lyckan varade inte länge Kom hem o testade datorn, såg windows loggan men efter det svart. Bios ser jag med väldigt konstig upplösning. Efter windows-loggan blir skärmen bara svart. Jag håller på att installera om hela windows 10 nu, men jag vet inte. De hade testat med det nya EVGA 970 gtx med ett program som heter Heaven i 5 timmar och för dom så funkade det. Men uppenbarligen inte för mig.. Vad kan vara felet detta är jättekonstigt... =/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fozzan:

@Betlomanus: Lyckan varade inte länge Kom hem o testade datorn, såg windows loggan men efter det svart. Bios ser jag med väldigt konstig upplösning. Efter windows-loggan blir skärmen bara svart. Jag håller på att installera om hela windows 10 nu, men jag vet inte. De hade testat med det nya EVGA 970 gtx med ett program som heter Heaven i 5 timmar och för dom så funkade det. Men uppenbarligen inte för mig.. Vad kan vara felet detta är jättekonstigt... =/

Det låter som att ditt moderkort inte är riktigt friskt så om du kunde byta det mot ett annat så löser sig antagligen problemet.
Iofs skulle det även kunna vara ditt nätagg som inte klarar att leverera vad som behövs?!

Till TS: Vad har hänt med din burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Hmm, tror de var fel på DVI-uttaget på min "Samsung 27'' S27A950D LED 120Hz", då den strulade. Fick svart-skärm men när jag byte dvi-port fick jag bild igen MEN kunde inte ändra upplösning. Nvidia kontrollpanel kände inte igen skärmen. Testade HDMI till skärmen och då kändes skärmen igen och jag kunde använda mig av 1080p medan den var fast på 1024 X 768 upplösning via DVI. Testade med DVI till en annan datorskärm och då fungerade det. Samt med HDMI till TVn.

Är det vanligt med att DVI-uttaget till en datorskärm pajar? Jag menar jag fick ju bild fast kunde inte ändra upplösning... :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fozzan:

@Jalle64: Hmm, tror de var fel på DVI-uttaget på min "Samsung 27'' S27A950D LED 120Hz", då den strulade. Fick svart-skärm men när jag byte dvi-port fick jag bild igen MEN kunde inte ändra upplösning. Nvidia kontrollpanel kände inte igen skärmen. Testade HDMI till skärmen och då kändes skärmen igen och jag kunde använda mig av 1080p medan den var fast på 1024 X 768 upplösning via DVI. Testade med DVI till en annan datorskärm och då fungerade det. Samt med HDMI till TVn.

Är det vanligt med att DVI-uttaget till en datorskärm pajar? Jag menar jag fick ju bild fast kunde inte ändra upplösning... :S

Det har inte hänt mig med 5+ skärmar men omöjligt är det inte. En del skärmar är ibland dåligt kompatibla med olika hårdvara vad jag sett men som sagt ovanligt att DVI:n skulle strula, iaf vad jag läst om.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: hmm okeej... för de skärmen funkade fin fint med HDMI men jag vet inte, har haft min rig i 3år nästan, iofs fått nytt grafikkort nu så jag vet inte. Låter ganska osannolikt egentligen att just DVI-uttaget ska krångla men men vadsomhelst kan väl hända med elektronik...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fozzan:

@Jalle64: hmm okeej... för de skärmen funkade fin fint med HDMI men jag vet inte, har haft min rig i 3år nästan, iofs fått nytt grafikkort nu så jag vet inte. Låter ganska osannolikt egentligen att just DVI-uttaget ska krångla men men vadsomhelst kan väl hända med elektronik...

Testade du med olika DVI-kablar?
Det kan ju vara fel på den du testat med?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Japp det gjorde jag En som garanterat funkade med en annan skärm testade jag på min "trasiga skärm".. så bör ju vara det? Fast aldrig hört om att ett DVI-uttag kan gå sönder :S