Två skärmar - Ena skärmen drar i bilden.

Permalänk

Två skärmar - Ena skärmen drar i bilden.

Hej!

Lite svårt att förklara men jag har två skärmar kopplade till datorn. Den ena är datorskärmen och den andra är TV längre bort från datorn. När jag kör datorskärmen och TV igång samtidigt så "drar" det i bilden längst ner på datorskärmen. Känns som någon form av tearing. Vad kan det bero på? Har det med uppdateringsfrekvens att göra och kan man i så fall fixa det? Datorskärmen beter sig bara såhär när den och TVn är igång samtidigt och visar samma bild.

Tack på förhand!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Bildexpert 📺

När du kör VGA kan inverkan på signalen ge detta fenomen. Kabelkvalitet och störningar i miljön till exempel. Om du nu kör VGA vill säga. Svårt att veta eftersom du inte skriver ut hur du ansluter, vilket signalformat och upplösningen du nyttjat eller vad det är för utrustning som används.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

När du kör VGA kan inverkan på signalen ge detta fenomen. Kabelkvalitet och störningar i miljön till exempel. Om du nu kör VGA vill säga. Svårt att veta eftersom du inte skriver ut hur du ansluter, vilket signalformat och upplösningen du nyttjat eller vad det är för utrustning som används.

Jag kör med DVI till datorskärmen och HDMI till TV. Kör Full HD upplösning på båda. Signalformat vad är det? Båda skärmarna är av märket LG.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I