Konstruktiv kritik till vår hemsida

Permalänk
Medlem

Konstruktiv kritik till vår hemsida

Hallå där sweclockers!

Jag har suttit två dagar nu och byggt vår nya hemsida till vårt läxhjälpsföretag. Vad tycker ni om hemsidan? Är det förståeligt? Är det något som fattas? Försök gärna sätta dig in i situationen att du själv söker läxhjälp till dig eller dina barn. Får du all info du behöver veta eller är det något som saknas?

www.laxmastaren.se

Tack på förhand kära sweclockare !

Permalänk

Snabbis!

Skippa "Nedan ser ni vad vi kan hjälpa er med" under "Våra kompetensområden". Det säger sig självt enligt mig.

Fixa också lite bättre bilder på "läxmästarna". Det ger ett mycket mer professionellt intryck. De ni har nu ser ut som förstorade profilbilder från t.ex. Facebook.

Detta är vad jag kan komma på från en höft. Det handlar inte om det du önskar utan snarare om design. Jag har tyvärr aldrig varit i kontakt med någon tjänst som säljer läxhjälp, så jag vet inte vad jag som kund önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Snabbis!

Skippa "Nedan ser ni vad vi kan hjälpa er med" under "Våra kompetensområden". Det säger sig självt enligt mig.

Fixa också lite bättre bilder på "läxmästarna". Det ger ett mycket mer professionellt intryck. De ni har nu ser ut som förstorade profilbilder från t.ex. Facebook.

Detta är vad jag kan komma på från en höft. Det handlar inte om det du önskar utan snarare om design. Jag har tyvärr aldrig varit i kontakt med någon tjänst som säljer läxhjälp, så jag vet inte vad jag som kund önskar.

Ok det ska jag fixa! Vi ska fota nya bilder snart. Tack för att du tog dig tiden till att hjälpa oss!

Permalänk
Medlem

Istället för att skriva läxmästare på varje anställd så kanske ni kan nämna inom vilka ämnen respektive läxmästare arbetar inom så att man kan ha någon aning om vem som kan vad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexcion:

Istället för att skriva läxmästare på varje anställd så kanske ni kan nämna inom vilka ämnen respektive läxmästare arbetar inom så att man kan ha någon aning om vem som kan vad

Detta tänkte vi faktiskt göra i den gråa rutan som faller över bilden när man håller över. Tack för tipset:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Detta tänkte vi faktiskt göra i den gråa rutan som faller över bilden när man håller över. Tack för tipset:D

Gör inget, var väl allt jag kunde hitta just nu, lycka till med hemsidan och företaget

Permalänk
Medlem

I menyn, så är inte texten centrerad i höjdled, kan vara något att justera kanske. Annars ser det bra ut!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Saknar personligen möjlighet att zooma på sidan.

Sen hade jag personligen gillat möjligheten att kommunicera med er och boka med er över via sidan.
Sen att man automatiskt får en kalenderinbjudan (ex ical eller att man får välja mellan ett par format) när det är aktuellt.

Sen för personal sidan hade jag gjort likadant så de som jobbar har sin egen kalender med de tider de är bokade.

Senare delarna är inget krav utan nice, sen hade jag själv tyckt att det var roliga funktioner att utveckla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Saknar personligen möjlighet att zooma på sidan.

Sen hade jag personligen gillat möjligheten att kommunicera med er och boka med er över via sidan.
Sen att man automatiskt får en kalenderinbjudan (ex ical eller att man får välja mellan ett par format) när det är aktuellt.

Sen för personal sidan hade jag gjort likadant så de som jobbar har sin egen kalender med de tider de är bokade.

Senare delarna är inget krav utan nice, sen hade jag själv tyckt att det var roliga funktioner att utveckla

Det är en jättebra idé du har, men på grund av våra scheman i skolan och massa annat så är detta tyvärr inte möjligt Men hade varit en fancy grej att lägga till!

Permalänk
Medlem

@xervz: Tjena! Jag tycker överlag att det ser riktigt bra ut, med vad som känns som bra produkter (utan att ha prövat liknande tjänster själv).

Några kommentarer, om än lite petiga

- Texten "Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasson" under "Våra tjänster" är svår att se, beroende på hur man har scrollat.
- Hittar inga prisuppgifter rörande universitetsnivå?
- Var konsekventa med hur ni skriver antal i löpande text. Som jag lärt mig skriver man allt upp till och med tolv med bokstäver. Se t.ex. http://www.laxmastaren.se/produkt/kontinuerlig-laxhjalp/
- Viss stavningskontroll återstår, t.ex.;
"Uppge ditt person, kund eller ordernummer vid tidsbokning" borde vara "...person-, kund-, eller ordernummer..."
"...i de städer man passerar vi pendling..."
"Vid bestämt tidpunkt..." borde vara bestämd
- Mobilnumret går till en privatperson. Jag tycker personligen att det känns lite seriösare om numret är registrerat på bolaget.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp. Lycka till!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekscha:

@xervz: Tjena! Jag tycker överlag att det ser riktigt bra ut, med vad som känns som bra produkter (utan att ha prövat liknande tjänster själv).

Några kommentarer, om än lite petiga

- Texten "Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasson" under "Våra tjänster" är svår att se, beroende på hur man har scrollat.
- Hittar inga prisuppgifter rörande universitetsnivå?
- Var konsekventa med hur ni skriver antal i löpande text. Som jag lärt mig skriver man allt upp till och med tolv med bokstäver. Se t.ex. http://www.laxmastaren.se/produkt/kontinuerlig-laxhjalp/
- Viss stavningskontroll återstår, t.ex.;
"Uppge ditt person, kund eller ordernummer vid tidsbokning" borde vara "...person-, kund-, eller ordernummer..."
"...i de städer man passerar vi pendling..."
"Vid bestämt tidpunkt..." borde vara bestämd
- Mobilnumret går till en privatperson. Jag tycker personligen att det känns lite seriösare om numret är registrerat på bolaget.

Hoppas att det kan vara till någon hjälp. Lycka till!

Grym feedback, tack så jättemycket!
Ska korrigera allt. Angående mobilnumret så är det på gång att vi ska fixa företagsabonnemang!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska proffsigt ut men håller med om att "profilbilderna" kan vara mer sammanhållna.

Den stora huvud(bakgrunds-)bilden verkar ha komprimerats för hårt eller vara konverterad från .gif eller dylikt format.
Man ser tydlig banding vilket inte är så snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyless:

Tycker det ser ganska proffsigt ut men håller med om att "profilbilderna" kan vara mer sammanhållna.

Den stora huvud(bakgrunds-)bilden verkar ha komprimerats för hårt eller vara konverterad från .gif eller dylikt format.
Man ser tydlig banding vilket inte är så snyggt.

Komprimerade den rätt hårt för googles webtest klagade på att den var stor.. Ska fixa det!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Utöver saker som tidigare nämnts kan jag tycka att rutorna med era tjänster borde vara symmetriska, alltså lika höjd när de visas i bredd. Jag tycker även ni borde se över bilderna för produkterna i butiken, de borde vara mer samspelta och ha samma formspråk.

Annars är det snyggt och jag önskar er lycka till med företaget!

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Allmänt nyfiken, vad använder man för verktyg för att göra en sån där sida?
Det enda jag kommer på är bättre kvalite på bildlerna, även bakgrunden. Sen när man trycker på kontakta oss i den översta menyn så scrollas man ned. Dock missas den sista cm så man ser orgnr, mail, telefonnummer delen. Så att man hamnar Hela vägen ned hade nog varit att föredra.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcee1993:

Snyggt!

Utöver saker som tidigare nämnts kan jag tycka att rutorna med era tjänster borde vara symmetriska, alltså lika höjd när de visas i bredd. Jag tycker även ni borde se över bilderna för produkterna i butiken, de borde vara mer samspelta och ha samma formspråk.

Annars är det snyggt och jag önskar er lycka till med företaget!

Tack!
Ska ha det i åtanke. Har inte hittat några bra bilder till produkterna som följer samma formspråk men vars budskap passar in :/

Skrivet av fragwolf:

Allmänt nyfiken, vad använder man för verktyg för att göra en sån där sida?
Det enda jag kommer på är bättre kvalite på bildlerna, även bakgrunden. Sen när man trycker på kontakta oss i den översta menyn så scrollas man ned. Dock missas den sista cm så man ser orgnr, mail, telefonnummer delen. Så att man hamnar Hela vägen ned hade nog varit att föredra.

Det heter WordPress. Man installerar wordpress och lägger till ett tema, mitt tema heter Zerif Pro (köpeversion). Sedan fixar man till den så som man vill ha den. Relativt enkelt men kan ta tid och kräver väl lite kunskaper i php o html om man har lust att modda temat så det passar ens önskemål

Angående att man missar telefonnumret har du rätt i. Ska försöka klura ut hur jag löser det, tack för påminnelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Det är en jättebra idé du har, men på grund av våra scheman i skolan och massa annat så är detta tyvärr inte möjligt Men hade varit en fancy grej att lägga till!

Sant, hade dock uppskattat som kund att få en kalender inbjudan när en bokning görs. även om den sker via telefon eller mail, så ni bekräftar en bokning med mail som innehåller all info i text format samt en ical attachment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Sant, hade dock uppskattat som kund att få en kalender inbjudan när en bokning görs. även om den sker via telefon eller mail, så ni bekräftar en bokning med mail som innehåller all info i text format samt en ical attachment.

Det bör man kunna fixa, tack för idén

Permalänk
Medlem

Hade lite för tråkigt och letade rätt på några ikoner som jag tycker passar.

Möjligtvis att de skulle kunna vara svarta eller färgkodade som på framsidan.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcee1993:

Hade lite för tråkigt och letade rätt på några ikoner som jag tycker passar.

http://i.imgur.com/0pUZoj9.jpg?1

Möjligtvis att de skulle kunna vara svarta eller färgkodade som på framsidan.

Riktigt schysst av dig! Hade du kunnat skicka länken i PM var du hittade dessa ikonerna?

Permalänk
Medlem

@xervz:
Ah det förklara varför jag hittade en mapp som hette "wp-xxx" Trodde det var snickrat för hand hehe. Vad anser du/ni om joomla vs wp?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: Har aldrig använt mig av Joomla men tyckte wordpress var sjukt smidigt! Nice med alla plugins också. I princip allt man behöver finns i form av plugin. Nackdelen är att det inte går att konfigurera helt hur man vill, men det är bättre än att sitta o koda allt själv.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en standard zerif pro sida, lite tråkigt att recensera men förstår att du vill ha kritik gällande placering av text osv.
Tycker det framgår tydligt vad ni erbjuder, och att det inte handlar om lax utan läxor.

Valfria tips:
Byta ut 404-sidan mot något roligare än standard.
Byta namn på admin användaren.
Installera ett ssl/tls cert om ni tänker hantera kunddata.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHOEW:

Installera ett ssl/tls cert om ni tänker hantera kunddata.

Det tycker jag de borde göra i vilket fall. Det finns ingen anledning att inte använda sig av TLS när det finns gratistjänster som Let's Encrypt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHOEW:

Ser ut som en standard zerif pro sida, lite tråkigt att recensera men förstår att du vill ha kritik gällande placering av text osv.
Tycker det framgår tydligt vad ni erbjuder, och att det inte handlar om lax utan läxor.

Valfria tips:
Byta ut 404-sidan mot något roligare än standard.
Byta namn på admin användaren.
Installera ett ssl/tls cert om ni tänker hantera kunddata.

Mvh

Hade varit roligare att designa och bygga allt från grunden, men tyvärr har jag varken tid eller kunskap till detta.
Ska fixa 404-sidan, har faktiskt inte ens tänkt på det.
Angående ssl/tls har jag aldrig använt mig av det, men jag antar att det finns en hel del guider på internet. Ska läsa på om det och lägga till, även om vi inte kommer hantera mer än namn, adress och email.

Skrivet av cfj:

Det tycker jag de borde göra i vilket fall. Det finns ingen anledning att inte använda sig av TLS när det finns gratistjänster som Let's Encrypt.

Tack för länken, ska kolla upp det!

Permalänk
Medlem

@xervz

"Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasso" under våra tjänster är i princip omöjlig att läsa
Kan ju vara ett medvetet knep men då borde den vara ännu svårare att hitta / se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

@xervz
http://i.imgur.com/NoPQWjc.png
"Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasso" under våra tjänster är i princip omöjlig att läsa
Kan ju vara ett medvetet knep men då borde den vara ännu svårare att hitta / se.

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska korrigera den texten, i vissa webbläsare är den vit och i vissa grå. Texten är i CSS vit, men blir grå i vissa webbläsare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska korrigera den texten, i vissa webbläsare är den vit och i vissa grå. Texten är i CSS vit, men blir grå i vissa webbläsare..

Den är även grå i CSS, då du sätter den till grå i .section-header h6{}
och vit då i .white-text {}

Olika prioriteringar i olika webbläsare?

raderna som det gäller:

<div class="section-header"> <h2 class="white-text">Våra tjänster</h2> <h6 class="white-text">Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasson</h6> </div>

Permalänk
Medlem
Skrivet av thulin82:

Den är även grå i CSS, då du sätter den till grå i .section-header h6{}
och vit då i .white-text {}

Olika prioriteringar i olika webbläsare?

raderna som det gäller:

<div class="section-header"> <h2 class="white-text">Våra tjänster</h2> <h6 class="white-text">Priserna gäller inte för Professor Bo Eliasson</h6> </div>

Tack för att du hitta det, ska åtgärda det direkt!

Permalänk
Medlem

Är det bara hos mig den verkar vara nere nu eller?? Har inte riktigt hunnit läsa hela tråden ännu, så kan ju vara så att förklaringen kommer där...

Edit, kom igång efter en bra tag, men efter det så rullade den väl på bra.

Sidan laddades.