Använda integrerad grafik (processor) till andra skärm

Permalänk

Använda integrerad grafik (processor) till andra skärm

Hej!

Jag har haft lite problem med min dator och hur jag ska koppla in min andra skärm. Min "huvudskärm" är en 144hz så den är kopplad med en dual link DVI, jag brukade ha min andra skärm i kopplad med mitt hdmi (uttaget från mitt grafikkort) men det har börjat strula.

Jag satt och funderade om jag skulle kunna koppla den andra skärmen in i hdmi-uttaget som går till processorn, finns det några nackdelar eller risker med detta? Jag tänker att processorn kanske kan ta skada om den behöver driva en skärm hela tiden, brukar mest kolla twitch och netflix på min andra skärm så det hade inte varit jättekrävande.

Vad tror ni, behöver jag oroa mig över att använda processorn till detta?

Förhoppningsvis så är det förståeligt, kanske blev lite rörigt :/

Permalänk

Om datorn har en hdmi port som är gjord för att driva en skärm så förstår jag inte vart problemet ligger.
Plugga in den och märker du en skillnad i prestanda så får du utforska andra möjligheter.

Permalänk
Skrivet av SexyMcdass:

Om datorn har en hdmi port som är gjord för att driva en skärm så förstår jag inte vart problemet ligger.
Plugga in den och märker du en skillnad i prestanda så får du utforska andra möjligheter.

Okej, oroade mig mest för att processorn skulle pressas för hårt. Kanske är dumt, men jag testar i så fall.
Processorns integrerad grafik är väl tänkt för att driva en skärm, så borde inte vara några problem

Permalänk
Skrivet av Jens Kronqvist:

Okej, oroade mig mest för att processorn skulle pressas för hårt. Kanske är dumt, men jag testar i så fall.
Processorns integrerad grafik är väl tänkt för att driva en skärm, så borde inte vara några problem

Förstår vart oron kommer, Är ju ändå ett par tusenlappar om man skulle ha sönder processorn.
Kan aldrig vara nog försiktig speciellt med så dyra komponenter.