Permalänk
Medlem

@ddog: Härligt. Ja bara släng upp lite info här när den är uppe

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen bli en "DMCA takedown notice". Ser så likt ut ARKs DLC "Scorched Earth" att det är skamligt. Testade spelet men refundade direkt. Det var bra FPS osv på bra grafik men detta spelet är innehållsfattigt och running simulator 2017. Det finns för många spel på Steam nu som försöker bygga på Rust och ARK: Survival Evolveds framgångsrika speldesign. Så var beredda på det värsta. Jag tror att antingen kommer Facepunch Studios försöka casha in på detta eller så gör Wildcard Studios det. Därför refundade jag. Håller mig till mina snart 3000 timmar i ARK istället.

Visa signatur

i5 7600K, GTX1060 6GB, 16GB RAM, 256+128GB SSD, Compaq Sleeper PC Chassi, Corsair Harpoon RGB, Biltema "gaming" tangentbord

Permalänk

I min mening ett riktigt dåligt spel dessvärre.

I det skick som spelet är i idag kan man inte ens dra problemen under mattan med early access ursäkter. Förutom extrem lagg och desync så känns spelet gammalt och klumpigt, med en combat jag inte vill ta i med tång ens. Och listan kan dessvärre göras lång...

Nej usch, jag är riktigt besviken!

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd

Serverarna rubberbandar och kraschar konstant trots bara en handfull spelare. Officiella som Inofficiella.

Att slåss mot en annan spelare är liksom en rubberbandfest där den som får in flest rng lag hits vinner.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Skulle någon vilja spela på en liten sluten svensk server så har vi en öppen nu. The Nordic ones[SWE] med lösenord lolrobert1

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att man läser här och fixar problemen efter bästa förmåga.
Detta är ju ett spel många sett fram mot, men tabbar man för mycket i ett kritiskt skede kan det innebära kännbara problem.

Tycker nog man skulle ha väntat med release eller gett ut en beta tills man löst intrimningsproblemen.

Men jag håller fortfarande tummarna!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag hatar early access skit!
Men jag vart tvungen att köpa detta då jag gillar Conan världen och Age of conan spelet mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Skulle någon vilja spela på en liten sluten svensk server så har vi en öppen nu. The Nordic ones[SWE] med lösenord lolrobert1

Kommer in senare ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lizzard8:

Jag hatar early access skit!
Men jag vart tvungen att köpa detta då jag gillar Conan världen och Age of conan spelet mycket!

Instämmer.
Fast nog mer för att jag även är old scool fan av Conan världen annars också, no man beats Arnold in he´s younger days! ha ha!
Älskar serien också så klart, helst de äldre.

Å andra sidan misstänker jag att fans av serien även ställer höga krav på ett spel... (Jag tillhör i allafall den skara som ställer höga krav på tekniska funktioner i spelen är bra programmerade, osv Nördar (som jag) kommer att analysera alla svagheter om det blir bra sedan i vilket fall...).
Vill man nå ut bredare är det nog också en förutsättning annars kommer det nog alltid att föra en tynande tillvaro.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Vi är ett gäng polare som kör o bygger o försöker farma oss till bättre gear etc.. Visst de är laggigt etc, men är ju ett early access. Det ska finnas helt enkelt
Vi har då skitkul en så länge

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Någon som lirar på en schysst PVP-server? Tipsa gärna!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Starteade en Server igår på Amerikansk mark (många vänner där)

Vi letar efter fler PVP spelare

Sök på KoTn med players vs players i listan för att hitta servern

Permalänk
Medlem

Det här spelet har potential. MEN det är så helsikes buggigt och ofärdigt i nuläget så man tvivlar att dom någonsin kommer att få ordning på det.

Striderna är helt kassa, bara svinga med en knapp. Ingen konfirmering att man träffar, bara lite blod som skvätter på måfå vart man än träffar.
Vapen gör nästan samma skada allihopa, bara andra är längsammare.
Skölden helt oanvändbar. Går inte att blocka, fienden slår tillbaka med än gång ändå.
AI helt kass. Sämsta någonsin.
Stora grafiska problem, djur ej parallella med marken resulterar i att fötter är i luften vid sluttningar.
Hopplöst med buggar i byggandet.
Ljuden inte 3d. låter lika mycket från långt håll som nära.
Attributerna funkar inte.

Hela spelet är en katastrof och behöver byggas om. Hoppas dom gör det för det är bra i grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Det här spelet har potential. MEN det är så helsikes buggigt och ofärdigt i nuläget så man tvivlar att dom någonsin kommer att få ordning på det.

Striderna är helt kassa, bara svinga med en knapp. Ingen konfirmering att man träffar, bara lite blod som skvätter på måfå vart man än träffar.
Vapen gör nästan samma skada allihopa, bara andra är längsammare.
Skölden helt oanvändbar. Går inte att blocka, fienden slår tillbaka med än gång ändå.
AI helt kass. Sämsta någonsin.
Stora grafiska problem, djur ej parallella med marken resulterar i att fötter är i luften vid sluttningar.
Hopplöst med buggar i byggandet.
Ljuden inte 3d. låter lika mycket från långt håll som nära.
Attributerna funkar inte.

Hela spelet är en katastrof och behöver byggas om. Hoppas dom gör det för det är bra i grunden.

Missade du att det är i Early Access?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nix men statusen på spelet är såpass dåligt att EA inte kan användas som ursäkt. I mitt tycke

Dom måste ju bygga om hela skiten för att få ordning på det.

Permalänk
Inaktiv

Någon som fått rätt på hur man sätter upp en private server? Läste här https://blog.conanexiles.com/en/dev-blog-8-servers-mods/. Men finns ingen server tool för mig när jag letar i tools på steam, hur ser det ut för er?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Missade du att det är i Early Access?

Ark hade mindre problem och deras studio är betyyyyyyydligt mindre än Funcoms. Funcom har dessuto mtidigare erfarenheter med Age of Conan or TSW båda vilka var MMOs så de borde ju haft bättre koll på serverhosts, nätkod och annat.

Fast å andra sidan så är detta Funcom, de hade massor med saker de lovade att fixa och leverera gällande Age of Conan men levererade kanske 10% av det.

Sedan ska vi inte glömma att halva spelet är en rak kopia av både Rust och Ark. Vissa ljud låter snarlika och vissa objekt verkar vara direkt från assetshop i UE4.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av ronz:

Missade du att det är i Early Access?

Att ett spel är Early access betyder inte att det ska vara dåligt gjorda eller förhastade. Conan Exile är på hästlängder det sämsta spelet jag har testat på väldigt länge och det enda någonsin jag försökt refunda på Steam. Oavsett EA eller inte.

Vi snackar inte bara några buggar här och där eller finlir och mer innehåll, utan allt från kärnfunktioner och combat till nätkod och koncept som stort.

EDIT: Tar man det i relation till vad spelet kostar så blir det rent utav skrattretande.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

FunCom är ju veteraner när det gäller mmorpg så jag tror inte det kommer vara några problem för dom att detta bättre än alla andra betor/early acces-spel.

Permalänk
Medlem

Om dom nu är veteraner så borde spelet ha bättre status än så här. Det är som semi säger, kärnfunktioner som brister stort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kiario: körde du Rust när det nyss var släppt? Jag gjorde det och det var bra mycket värre fast med mindre saker att göra än Conan, för min del åtminstone men jag kanske hade otur bara

Permalänk
Medlem

kan nu efter ca 2 veckor säga att servrarna rullar mycket stabilare än de första dagarna. Dom har tyvärr inte lagt till mer content än men de borde väl börja komma nu. Vi har fortfarande uppe en svenskt server för folk som är intresserade.

The Nordic Ones[SWE] och har väl en ganska bra spelarbas på mellan 10-25 personer online förutom sena nätter.
Allt på denna servern är standard vilket gör att det tar väldigt lång tid att gå upp i level vilket uppskattas av många. Tror den högsta på vår server nu är runt 36. Vilket gör att det är inte många som lyckats raida folk än osv.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

GrumpyGaming.net[x4 EXP][EU] söker fler spelare.

Servern har som sagt x4 på det mesta förutom resurser, PVP/god timers är igång, så pvp blir det mest på sena kvällar, om någon känner för det.

Just nu är det mest ett ganska lugnt och trevligt gäng som sitter där och lirar. Vi är väldigt intresserade av fler spelare!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa det här spelet än

Permalänk
Inaktiv

Har nyss dragit igång en server om någon vill komma in och lira.
Dedikerad så kommer vara uppe 24/7

Midgard Exiles [2.5x XP/Harvest | NO GODS | Wipe 27/11]
5.199.133.66:7777

Permalänk
Avstängd

Ja, fan jag är på om jag hinner få ihop datorn dvs...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det dags. Conan Exiles har nu lämnat Early Access, spelet har patchas på Steam och servrarna förväntas öppna om några timmar.

Är det någon annan här som kommer att kika på spelet? Jag är mest nyfiken på hur det nya combat systemet fungerar i praktiken, prestandan i PvP på en full server, osv. Har ju inte direkt överdrivet höga förväntningar men jag och några polare kommer att ge det en chans, see what's what helt enkelt.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Fortfarande folk som spelar detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loffemega:

Jaha, då var det dags. Conan Exiles har nu lämnat Early Access, spelet har patchas på Steam och servrarna förväntas öppna om några timmar.

Är det någon annan här som kommer att kika på spelet? Jag är mest nyfiken på hur det nya combat systemet fungerar i praktiken, prestandan i PvP på en full server, osv. Har ju inte direkt överdrivet höga förväntningar men jag och några polare kommer att ge det en chans, see what's what helt enkelt.

Hell yes!!
Jag tänker prova detta.

Men jag funderar också om man bör vänta tills bugfix är klar...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number