windows update, windows defender & anti-virus

Permalänk
Medlem

windows update, windows defender & anti-virus

Under en lång tid så har ja haft en uppdatering (Definition Update for Windows Defender- KB2267602 (Definition 1.213.4702.0)) som inte kan slutföras. Det laddar till 99% och sen fryser den där. Jag har prövat att stoppa uppdateringen men den läaddar upp till 99% och ännu eng ång fryser den där.

Jag sökte på uppdateringens namn och hittade ett inlägg av en så kallad "insider" på, vad jag tror, är microsoft egna forum (full link, skriven av johnhawk88 juli 2015: http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_defe....

Jag provade att göra det som han ja i sitt inlägg men det fungerade inte.

Jag har installerat windows tidigare men med lite hjälp på vägen men att instellera om heal windows och allt annat känns lite bortkastad tid.

Jag hade ett virusprogramm vid namn Panda men bytte sent 2015 till Norton. Jag kan inte svara på detta hade varit löst med eller utan Panda/Norton men pga att Panda är utgångett så kan det inte prövas, vad jag vet.

Detta har dock endast varit ett "problem" på senaste tiden då andra uppdateringar släpps.

Permalänk
Medlem

Kör du Norton Antivirus kan du inaktivera Windows Defender och behöver således inte uppdateringen.

Permalänk
Medlem

@HerrNilsson: Jag försökte en sista gång och märkte att jag inte hade stängt av allt i norton och efter att ha fixat det så installerades uppdateringen. Även om den inte är nödvändig så är den nu installerad

Tack för ditt svar dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swenson:

@HerrNilsson: Jag försökte en sista gång och märkte att jag inte hade stängt av allt i norton och efter att ha fixat det så installerades uppdateringen. Även om den inte är nödvändig så är den nu installerad

Tack för ditt svar dock!

Gött att det löste sig. Se till att ha ETT fungerande antivirusprogram. Avinstallera de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Gött att det löste sig. Se till att ha ETT fungerande antivirusprogram. Avinstallera de andra.

JAJA! Såklart jag har avinstallerad de andra, helt.

Permalänk
Medlem

Hmm lite konstigt att windows defender ens körs, installerar du ett anti virus program så ska windows defender bli inaktiverat av sig själv