Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Gröna pixlar vid fullskärm?!

Hej, under mellandags rean köpte jag en ny 1440p skärm från inet. Sedan första dagen har jag märkt ett problem jag inte hade med min andra skärm. När jag har Chrome eller vilket annat program i maximerat läge eller spelar ett spel i fullskärm så syns 2st pixlar som bara lyser grönt och de är i vänstra sidan av skärmen, den ena är bredvid Windows ikonen och den andra är lite högre upp. Är detta drivrutin fel eller hårdvara?

| AMD FX-8320@4Ghz | EVGA GTX 970 SC | HyperX 16gb| NZXT H440 |
| Corsair CX750 |

Min Hörna Min Dator Jag praktiserade på Inet i 3 dagar och kan nu allt. typ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av TimHeterJag:

Hej, under mellandags rean köpte jag en ny 1440p skärm från inet. Sedan första dagen har jag märkt ett problem jag inte hade med min andra skärm. När jag har Chrome eller vilket annat program i maximerat läge eller spelar ett spel i fullskärm så syns 2st pixlar som bara lyser grönt och de är i vänstra sidan av skärmen, den ena är bredvid Windows ikonen och den andra är lite högre upp. Är detta drivrutin fel eller hårdvara?

Bild tack.

Mycket möjligt att det kan vara ett pixelfel, men eftersom du varken bifogat en bild eller ett namn på produkten så finns det inte mycket vi kan göra.

Prova knacka lätt på området med pixeln, har du tur så väcker du liv i den igen.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@Pamudas: Det är alltså inte alltid de är "Döda" men bara när ett program ligger mot vänster sida. Den ena pixeln ligger vid aktivitetsfältet och när inga program är mot vänster sida är den i samma färg som fältet skall vara

| AMD FX-8320@4Ghz | EVGA GTX 970 SC | HyperX 16gb| NZXT H440 |
| Corsair CX750 |

Min Hörna Min Dator Jag praktiserade på Inet i 3 dagar och kan nu allt. typ...