Permalänk
Medlem

Corsair 100i GTX + 3-pin till molex?

Kollade precis på en guide om hur man ska montera Corsair 100i GTX, när han ska sätta in sladden som går från kylaren till moderkortet så säger han att man borde "invest in this" och så visade han en 3-pin till molex, han sa även att han aldrig igen skulle koppla in den i den vanliga "fan headern".

Varför då? Borde jag investera i en adapter? Hur använder man en isåfall? Kommer köra med en EVGA G2 850W, eftersom det är modulärt så borde det väl funka? Hänger det kanske tillochmed med en adapter?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Bellet:

Kollade precis på en guide om hur man ska montera Corsair 100i GTX, när han ska sätta in sladden som går från kylaren till moderkortet så säger han att man borde "invest in this" och så visade han en 3-pin till molex, han sa även att han aldrig igen skulle koppla in den i den vanliga "fan headern".

Varför då? Borde jag investera i en adapter? Hur använder man en isåfall? Kommer köra med en EVGA G2 850W, eftersom det är modulärt så borde det väl funka? Hänger det kanske tillochmed med en adapter?

Hej Bellet,

Skulle du kunna dela med dig av den guiden så kan jag titta vad han menar? Jag rekommenderar att man kopplar in den på moderkortet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Bellet,

Skulle du kunna dela med dig av den guiden så kan jag titta vad han menar? Jag rekommenderar att man kopplar in den på moderkortet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej ! Jag är också intresserad av detta och kom då på att jag också kikat på det klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=1kf43hPiR6E 7.30 in i videon

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Goffy:

Hej ! Jag är också intresserad av detta och kom då på att jag också kikat på det klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=1kf43hPiR6E 7.30 in i videon

Jag förstår inte riktigt varför han inte vill. Den ska ju ha 12V hela tiden, både moderkortet och den adaptern han använder sig av kan ge ut 12V. Han tänker kanske att det är säkrare att koppla in den till nätaggregatet, men jag kan garantera att det inte är några problem att koppla in den till moderkortet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan