Permalänk
Avstängd

Chat för programmering

Hej jag har sökt efter en chat där man kan hänga och ställa frågor och få svar direkt.
Tänkte något långsiktigt så man en dag kan ge tillbaka den hjälp man har fått.

Har ni några tips, google gav för det mesta döda communitys.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

För det första; lär dig vart och när du ska använda dig av utropstecken frågetecken och punkter. Du har egentligen inte ställt någon fråga till oss, på grund av att du inte har skrivit med något utropstecken.

För det andra, så kan du hitta en hel sjö med kanaler om programmering, i FreeNode-nätverket på IRC.

Jag skrev utropstecken istället för frågetecken. D'OH!
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

För det första; lär dig vart och när du ska använda dig av utropstecken och punkter. Du har egentligen inte ställt någon fråga till oss, på grund av att du inte har skrivit med något utropstecken.

Du verkar ju nästan vara rätt person att påpeka språkliga brister.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

För det första; lär dig vart och när du ska använda dig av utropstecken och punkter. Du har egentligen inte ställt någon fråga till oss, på grund av att du inte har skrivit med något utropstecken.

För det andra, så kan du hitta en hel sjö med kanaler om programmering, i FreeNode-nätverket på IRC.

Då har jag en fråga till dig, ställer jag en fråga till dig nu!

Men håller med, IRC är nog det bästa stället. Men ibland kanske chatform inte är den bästa lösningen utan hemsidor som Stackoverlow kan vara bättre, då diskutionen kan vara mer sorterad och vissa frågor kanske behöver lite tid för att svara.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

För det första; lär dig vart och när du ska använda dig av utropstecken och punkter. Du har egentligen inte ställt någon fråga till oss, på grund av att du inte har skrivit med något utropstecken.

För det andra, så kan du hitta en hel sjö med kanaler om programmering, i FreeNode-nätverket på IRC.

Lär dig skillnaden mellan utropstecken och frågetecken.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion, @Reyintaz & @kangarooster
Hoppsan! Jag skyller på förkylningen Frågetecken ska det vara. Helt korrekt. Jag tyckte väl att något inte stämde, när jag skrev och läste igenom den meningen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Håller med om att forum kanske är det bästa, som Stackoverflow och med forum sökning kan du säkert hitta svar på dina egna frågor eller problem eftersom du nog inte är ensam om att ha stött på vissa saker. Annars så finns det säkert andra forum där ute, kanske CodeAcademy har ett forum du kan diskutera på.

Permalänk
Medlem

jag brukar hänga på stackoverflow. men anser att dom är väldigt otrevliga emot nybörjare och normalt bara vill svara till de mer intressanta sakerna

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Finns en hel del facebook grupper, många öppna det dör ut. Finns inte många som tycker det är intressant att svara på olika nybörjarfrågor, tar mycket tid och man får ut ganska lite av det.

Tror du ska ha inställningen att ge dig fan på att du ska klara problemet på ditt egna sätt och använda dig av google genom att försöka hitta svar. Svårt att få bra svar genom att bara ställa öppna frågor hela tiden, personlig teori

Permalänk
Medlem

Fördelen med att diskutera med andra är ju dock att även om man löst det på ett sätt, så kan man ju få förslag på att lösa det på andra sätt, vissa bättre och andra sämre. Men finns det några exakta förslag på vart man ska vända sig för chat snarare än bara allmänt, kolla åt det hållet??

Permalänk
Medlem

Kika på http://utvecklarkollektivet.se
Är väl som allra mest aktivitet under arbetstid när man sitter på jobbet och knackar och snackar,
men även lite smått på kvällar/helger om några sitter och knackar på egna projekt.
Eller planerar en träff över en öl (alt. över VoIP aka. e-öl). Eller kanske vill lira nått spel.