Är den här datorn bra för gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jag är ingen expert när det kommer till videoredigering, men tror det beror lite på vilket program du kör och om programmet använder sig av CUDA (Nvidia) eller OpenCL (AMD).

Okej, det använder CUDA så jag använder GTX 970 antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Du kan köpa en windows license ifrån kinguin för dryga 160-170 SEK (PRO license också). http://www.kinguin.net/category/19429/windows-10-professional...

Har använt deras sida i något år nu, köper de flesta av mina spel därifrån (köpte även min Windows license) och har inte haft några problem, de har buyer protection också så ifall något skulle gå fel får du pengarna tillbaka.

För att inte lura ts på något sätt så får du ju skriva att det är volymlicenser som inte får säljas, med de eventuella risker det medför. Alltså ingen legit windowslicens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

@Heinel: Står på sidan det är OEM licenser och då jag köpte min skickades en bild till mig som visade en orignal windows license exakt som det ser ut om du köper ifrån Inet t.ex. (har jämfört). Sen om de inte är äkta kan jag bara säga att jag har köpt både Windows 7 och Windows 10 license därifrån. Windows 7 licensen är över 2 år gammal och fungerar fortfarande och har aldrig haft problem med den. Har köpt massa spel därifrån som aldrig har strulat (Steam, Origin, Uplay).

Kan hända jag har haft enormt tur med detta, men har tipsat kompisar om sidan och de har heller inte råkat ut för något. Men visst, det är ju en viss risk med att köpa licenser ifrån sådana ställen. Det har ju förekommit fall där någon av deras säljare har fuskat med att sälja licesner köpta med stula kreditkort.

Permalänk
Skrivet av Kattnos:

Okej, det använder CUDA så jag använder GTX 970 antar jag?

Korrekt.

Visa signatur

Citera för svar.