GTX 980Ti SLI - status

Permalänk
Moderator, Testpilot

GTX 980Ti SLI - status

Hej,

jag sitter och småfunderar på att skaffa ett GTX 980Ti till då jag för tillfället faller kort i vissa spel, såsom Witcher 3. Jag kör i 3440x1440 och de flesta spel flyter på fint i 60fps men som sagt, Witcher 3 behöver jag ställa ner en del för att få flyt. Givetvis kör jag utan HBAO+ och Hairworks.

Jag vill kolla lite med er som sitter med GTX 980 Ti SLI hur statusen är?

  • Är ni nöjda?

  • Är det mycket strul?

  • Skala det bra?

  • Micro stutter?

Jag är såklart väl medveten om att Pascal och Polaris är runt hörnet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Micro stutter blir det väl alltid? Sedan om man stör sig på det är upp till var och en.
Skalar beror mycket på vilket spel. Googla tester och se för exempelvis Whitcher 3.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Imaculent:

Micro stutter blir det väl alltid? Sedan om man stör sig på det är upp till var och en.
Skalar beror mycket på vilket spel. Googla tester och se för exempelvis Whitcher 3.

Tack det har jag gjort men jag vill ha first-hand-experience. Det finns mängder av tester på nätet men jag vill ha någons personliga upplevelser över tid.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hehe har gått och funderat på samma sak i över två veckor nu. Igår föll köpfingret på musknappen.
Svårt val det där. Köpa nu eller vänta. Just nu har vi ingen aning om hur polaris/pascal kommer prestera eller när det kommer så det blev ett köp för mig. Måste dock vänta ca 14 dagar på vattenblock och några andra saker som inte fanns i lager.

Håller tummarna för en smidig sli-upplevelse. Går det lika bra som det gjort med crossfire får man väl vara nöjd

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur det funkar men för er som är intresserade av SLI och vill veta hur det funkar, kan ni inte beställa ett till och testa? Sedan skickar ni tillbaka kortet om ni inte är nöjda?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer sätta i mitt andra idag, kan återkomma med en kort reflektion.

Jag kör dock G-sync, så jag hoppas att stuttering och liknande inte är närvarande. Så var fallet med två st 980.

Det jag är mest oroad för är temps. Nu ligger mitt 980ti i 76-82 grader i load, har klockat upp det till ca 1400Mhz, men med ett till kort nedanför så lär det öka minst 10 grader. Har dock skaffat backplates och tänkte byta kylpasta på dem så får hoppas det funkar.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av ClintBeastwood:

Vet inte riktigt hur det funkar men för er som är intresserade av SLI och vill veta hur det funkar, kan ni inte beställa ett till och testa? Sedan skickar ni tillbaka kortet om ni inte är nöjda?

Kan man verkligen göra det? Alltså, ångerrätten brukar väl försvinna när man bryter förpackningen?

Skrivet av anon193054:

Jag kommer sätta i mitt andra idag, kan återkomma med en kort reflektion.

Jag kör dock G-sync, så jag hoppas att stuttering och liknande inte är närvarande. Så var fallet med två st 980.

Det jag är mest oroad för är temps. Nu ligger mitt 980ti i 76-82 grader i load, har klockat upp det till ca 1400Mhz, men med ett till kort nedanför så lär det öka minst 10 grader. Har dock skaffat backplates och tänkte byta kylpasta på dem så får hoppas det funkar.

Gör gärna det. Jag är mycket intresserad.

Just dålig skalning är det som gör mig lite tveksam.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tror att 980ti i sli har mera kraft än dom nya flagskeppen. Men det är första gången jag kör i sli med mina 970, och tror det är den sista gången med..

Då dom blir varmare =mera oljud. samt micro stutter och nya spel kan ha dålig skalning i början vilket gör att det flyter bättre utan sli. Känns lite som man har kastat pengar i sjön då man inte kan använda andra kortet fullt ut.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Kan man verkligen göra det? Alltså, ångerrätten brukar väl försvinna när man bryter förpackningen?

Gör gärna det. Jag är mycket intresserad.

Just dålig skalning är det som gör mig lite tveksam.

Du kan köpa på Komplett eller Netonnet exempelvis. Om du inte är nöjd där så får du lämna tillbaka produkten även om du öppnat förpackningen.

Jag trodde jag skulle få lite backplates och grejer idag men icke så jag kommer avvakta tills de är på plats.
Hoppas kunna göra det i veckan dock!

Permalänk
Inaktiv

@Dinoman:

Kunde inte hålla mig, testade korten lite snabbt och som misstänkt så blir de väldigt varma.
Får se över fläktarna i chassit.

Såg dock ingen stuttering och inga artefakter. Testade Battlefront och drog upp till magiska 165fps, that feeling

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av anon193054:

@Dinoman:

Kunde inte hålla mig, testade korten lite snabbt och som misstänkt så blir de väldigt varma.
Får se över fläktarna i chassit.

Såg dock ingen stuttering och inga artefakter. Testade Battlefront och drog upp till magiska 165fps, that feeling

Du kan ju alltid köpa ett AIO-kit. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3193684

Du har inte Witcher 3 och kan testa?

Själv har jag tänkt att köpa ett EVGA GTX 980Ti Hybrid till och där lär det väl inte bli problem med värme iaf.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Du kan ju alltid köpa ett AIO-kit. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3193684

http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/077/so_good.png

Du har inte Witcher 3 och kan testa?

Själv har jag tänkt att köpa ett EVGA GTX 980Ti Hybrid till och där lär det väl inte bli problem med värme iaf.

Jo, funderar på det. Fick korten ändå relativt billigt. Har hårdtestat lite mer nu, 78 respektive 80 om jag inte ställer in någon fläktkurva alls. Om jag ställer in så de ligger på runt 70 så låter datorn som ett jävla jetplan.

Har dessvärre inte Witcher 3.

Permalänk
Medlem

Vilket dåligt drag det var i den här tråden. Hade hoppats på att fler skulle svara.

Skrivet av anon193054:

Jo, funderar på det. Fick korten ändå relativt billigt. Har hårdtestat lite mer nu, 78 respektive 80 om jag inte ställer in någon fläktkurva alls. Om jag ställer in så de ligger på runt 70 så låter datorn som ett jävla jetplan.

Har dessvärre inte Witcher 3.

Har du hunnit prova några fler spel? Är lite orolig över hur sli kommer bete sig efter allt man läst. Fast det kanske är som vanligt att det bara är några få nötter som lyckas göra allt fel och sen skriker om hur dåligt det är. Hoppas

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Har ett ensamt 980ti och ser ingen anledning till att skaffa ett till då det ändå inte finns några spel med längre än 100 timmars speltid där det skulle märkas. Känns som väldigt mycket pengar för väldigt lite mervärde.

Permalänk

Har 980ti sli och kör med tre skärmar 5760x1080p. Det funkar bra för det mesta men Fallout 4 är ett spel som för mig dampar sig med upplösningen men funkar kungligt annars.

Har de vattenkylda så jag slipper hårtorks ljud i datorn.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av anon193054:

Jo, funderar på det. Fick korten ändå relativt billigt. Har hårdtestat lite mer nu, 78 respektive 80 om jag inte ställer in någon fläktkurva alls. Om jag ställer in så de ligger på runt 70 så låter datorn som ett jävla jetplan.

Har dessvärre inte Witcher 3.

Å andra sidan så är väl 80 grader egentligen inte ett problem? Skickar du in lite ordentlig chassi-kylning dessutom så kan du väl säkert sänka det ytterligare några grader.

Fallout 4 eller Batman Arkham Knigt?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Storage Jar:

Vilket dåligt drag det var i den här tråden. Hade hoppats på att fler skulle svara.

Har du hunnit prova några fler spel? Är lite orolig över hur sli kommer bete sig efter allt man läst. Fast det kanske är som vanligt att det bara är några få nötter som lyckas göra allt fel och sen skriker om hur dåligt det är. Hoppas

Eller hur. Vart håller alla hus?

Skrivet av Gustav.Henrik:

Har ett ensamt 980ti och ser ingen anledning till att skaffa ett till då det ändå inte finns några spel med längre än 100 timmars speltid där det skulle märkas. Känns som väldigt mycket pengar för väldigt lite mervärde.

Du kanske inte noterade att jag spelar i 3440x1440? Det är ~5 miljoner pixlar. 1080p är ~2 miljoner. Så det är mer än dubbelt så krävande.

Så jo, jag "behöver" i vissa spel ett till.

Skrivet av Gunner357:

Har 980ti sli och kör med tre skärmar 5760x1080p. Det funkar bra för det mesta men Fallout 4 är ett spel som för mig dampar sig med upplösningen men funkar kungligt annars.

Har de vattenkylda så jag slipper hårtorks ljud i datorn.

Är det multi-skärm som ställer till det månne?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Är det multi-skärm som ställer till det månne?

Skulle tro det men BFH BF4 nya tomb raider funkar det kung med multi-skärm.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Gunner357:

Skulle tro det men BFH BF4 nya tomb raider funkar det kung med multi-skärm.

Vad kör du för inställningar på nya Tomb Raider och vad får du i benchmark? Det ska vara rätt krävande har jag läst.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Å andra sidan så är väl 80 grader egentligen inte ett problem? Skickar du in lite ordentlig chassi-kylning dessutom så kan du väl säkert sänka det ytterligare några grader.

Fallout 4 eller Batman Arkham Knigt?

Kanske jag som har haft tur tidigare. Kom precis från två Gigabyte GTX 980 och det översta kortet gick i max 65 vid längre load.
Men 80 är helt okej då? Isf gör jag nog som du säger och försöker optimera chassikylningen lite istället, kanske vinkla en fläkt som blåser mellan de två korten.

Har dessvärre inte de spelen heller. Arkham Knight har väl inte SLI-stöd för den delen heller?

3000kr för hybridkylningen är rätt saftigt alltså.

Edit: Ska även testa att stänga av 165hz. Märker ingen skillnad mellan 144-165 och det borde väl sänka dem några grader till.

Edit 2: Ska under morgondagen testa Crysis 3, Tomb Raider, GTA V och Mad Max. Återkommer med lite siffror och upplevelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Du kanske inte noterade att jag spelar i 3440x1440? Det är ~5 miljoner pixlar. 1080p är ~2 miljoner. Så det är mer än dubbelt så krävande.

Spelar i 4k. Finns inget spel såvitt jag vet med mer än 100 timmars speltid där det märks om man har 2 eller 1 980ti och där spelet uppnår 60fps med 2st 980ti så att det alls är värt att spela i 4k eller 3440x1440p. Där går t.ex Arma 3 bort som inte är värt att ställa upp grafiken till 4k eller 3440x1440p och star wars battlefront likaså, samma gäller väl BF4. Andra mindre krävande mmo:s som gw2 kräver inte mer än 1 kort för ens 4k 60+fps. Så för min egen del så har jag svårt att se en anledning till uppgradering om man inte gillar att spela om 100-timmars rpg spel flera gånger som t.ex fallout 4 och witcher 3, det tycker inte jag är så roligt utan anser att spelen är "slut" när storyn är slut.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Gustav.Henrik:

Spelar i 4k. Finns inget spel såvitt jag vet med mer än 100 timmars speltid där det märks om man har 2 eller 1 980ti och där spelet uppnår 60fps med 2st 980ti så att det alls är värt att spela i 4k eller 3440x1440p. Där går t.ex Arma 3 bort som inte är värt att ställa upp grafiken till 4k eller 3440x1440p och star wars battlefront likaså, samma gäller väl BF4. Andra mindre krävande mmo:s som gw2 kräver inte mer än 1 kort för ens 4k 60+fps. Så för min egen del så har jag svårt att se en anledning till uppgradering om man inte gillar att spela om 100-timmars rpg spel flera gånger som t.ex fallout 4 och witcher 3, det tycker inte jag är så roligt utan anser att spelen är "slut" när storyn är slut.

Ja det är ju din åsikt. GTX 980 Ti klarar INTE av 4K ensamt. Sitter på mobilen nu men jag kan ge dig drösvis med tester. Metal Gear Solid, GTA V, Battlefront, Witcher 3, Tomb Raider m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja det är ju din åsikt. GTX 980 Ti klarar INTE av 4K ensamt. Sitter på mobilen nu men jag kan ge dig drösvis med tester. Metal Gear Solid, GTA V, Battlefront, Witcher 3, Tomb Raider m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det jag sa alltså, men det är klart förtydligande är aldrig fel. 980ti SLI klarar knappt de titlar du nämnde i 4k, därför tycker jag det är ett onödigt köp även för 3440x1440p, finns inte direkt några bra spel enligt mig som är värda att lägga ut dom pengarna för grafikkort på jämfört med mer lättdrivna spel (som mmo:s som faktiskt har rejält med content 1000 timmar vs 100 timmar.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Spelar i 4k. Finns inget spel såvitt jag vet med mer än 100 timmars speltid där det märks om man har 2 eller 1 980ti och där spelet uppnår 60fps med 2st 980ti så att det alls är värt att spela i 4k eller 3440x1440p. Där går t.ex Arma 3 bort som inte är värt att ställa upp grafiken till 4k eller 3440x1440p och star wars battlefront likaså, samma gäller väl BF4. Andra mindre krävande mmo:s som gw2 kräver inte mer än 1 kort för ens 4k 60+fps. Så för min egen del så har jag svårt att se en anledning till uppgradering om man inte gillar att spela om 100-timmars rpg spel flera gånger som t.ex fallout 4 och witcher 3, det tycker inte jag är så roligt utan anser att spelen är "slut" när storyn är slut.

Där är anledningen till min uppgradering. Snygga rpg-spel med bra story och variation är min melodi. Om det dippar under 60 på några ställen gör det inget, sånt är man van vid efter 615h(lol lite afk) i dragon age inq.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Vad kör du för inställningar på nya Tomb Raider och vad får du i benchmark? Det ska vara rätt krävande har jag läst.

http://www.3dmark.com/fs/7416842 Har inte ändrat nå inställningar på TR bara till 5760x1080

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Gustav.Henrik:

Precis det jag sa alltså, men det är klart förtydligande är aldrig fel. 980ti SLI klarar knappt de titlar du nämnde i 4k, därför tycker jag det är ett onödigt köp även för 3440x1440p, finns inte direkt några bra spel enligt mig som är värda att lägga ut dom pengarna för grafikkort på jämfört med mer lättdrivna spel (som mmo:s som faktiskt har rejält med content 1000 timmar vs 100 timmar.)

Ja du får ursäkta men jag förstod inte alls vad du menade och missförstod.

Angående UHD 3840×2160 så är det ~8 miljoner pixlar. Alltså +60% mer krävande än 3440x1440. Så att klumpa ihop dessa två upplösningar till ett är ganska ovetenskapligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Kör 980ti SLI på 4K. Fungerar givetvis olika bra beroende på spel men i det stora hela är jag mycket nöjd. Microstutter är inget jag reflekterat över överhuvudtaget faktiskt, stor skillnad mot hur det såg ut för ett antal år sedan. Vattenkyler, så värme är inget problem för mig.
Ångrar definitivt inte att jag skaffade två 980ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vet inte riktigt hur det funkar men för er som är intresserade av SLI och vill veta hur det funkar, kan ni inte beställa ett till och testa? Sedan skickar ni tillbaka kortet om ni inte är nöjda?

Skrivet av anon193054:

Du kan köpa på Komplett eller Netonnet exempelvis. Om du inte är nöjd där så får du lämna tillbaka produkten även om du öppnat förpackningen.

Men asså kan folk sluta med det här "TESTANDET". Jag vet att man enligt distansköplagen har rätt att "testa" men så som vissa använder den anser jag mer att det är att utnyttja den till fullo.
Så här står det på "Hallå konsument"

"För att veta om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Men ska du kunna lämna tillbaka varan måste den vara i oförändrat skick. Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt. Gör du det kan säljaren kräva ersättning för varans värdeminskning. Förutsatt att säljaren har informerat om att en eventuell värdeminskning ska ersättas."

Då mig veterligen ingen anser att dom ska betala fullt pris för en vara som är används, alltså nån har "testat den", så BORDE alltså Komplett eller NetOnNet som du nämner kunna kräva ett belopp motsvarande värdeminskningen på grafikkortet men mig veterligen så GÖR dom inte det för då kommer "sweclockare" som ni sluta handla där och så är snurran igång. Om folk som ni fortsätter att utnyttja systemet på det sätt ni rekommenderar att TS ska göra så kommer ni bara fälla krokben på er själva. Bara för att det FINNS en "lucka i systemet BEHÖVER man inte använda den!

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av P-son78:

Men asså kan folk sluta med det här "TESTANDET". Jag vet att man enligt distansköplagen har rätt att "testa" men så som vissa använder den anser jag mer att det är att utnyttja den till fullo.
Så här står det på "Hallå konsument"

"För att veta om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Men ska du kunna lämna tillbaka varan måste den vara i oförändrat skick. Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt. Gör du det kan säljaren kräva ersättning för varans värdeminskning. Förutsatt att säljaren har informerat om att en eventuell värdeminskning ska ersättas."

Då mig veterligen ingen anser att dom ska betala fullt pris för en vara som är används, alltså nån har "testat den", så BORDE alltså Komplett eller NetOnNet som du nämner kunna kräva ett belopp motsvarande värdeminskningen på grafikkortet men mig veterligen så GÖR dom inte det för då kommer "sweclockare" som ni sluta handla där och så är snurran igång. Om folk som ni fortsätter att utnyttja systemet på det sätt ni rekommenderar att TS ska göra så kommer ni bara fälla krokben på er själva. Bara för att det FINNS en "lucka i systemet BEHÖVER man inte använda den!

Jag gillar inte heller att folk köper saker när de uppenbarligen inte planerat att behålla produkten, men att kunna testa något så pass dyrt som ett grafikkort och kunna ångra sig är en rätt bra sak att ha i bakhuvudet när man väljer butik. När jag jobbade på Elgiganten kunde en kund köpa en stereo för 35k på fredagen för att lämna tillbaka på söndagen - aka festanläggning. Men, Elgiganten hade öppet köp med no questions asked.

Jag har aldrig lämnat tillbaka en produkt på det sättet. Om butiker erbjuder det så erbjuds det av en kalkylerad anledning, dvs att de tjänar mer pengar på att ha det förhållningssättet. Och jag kan väl bara hålla med, jag köper produkter från både Netonnet och Komplett men jag har aldrig utnyttjat ångerrätten, men jag vet att jag kan.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Dinoman:

Hej,

jag sitter och småfunderar på att skaffa ett GTX 980Ti till då jag för tillfället faller kort i vissa spel, såsom Witcher 3. Jag kör i 3440x1440 och de flesta spel flyter på fint i 60fps men som sagt, Witcher 3 behöver jag ställa ner en del för att få flyt. Givetvis kör jag utan HBAO+ och Hairworks.

Jag vill kolla lite med er som sitter med GTX 980 Ti SLI hur statusen är?

  • Är ni nöjda?

  • Är det mycket strul?

  • Skala det bra?

  • Micro stutter?

Har inte stött på några som helst problem annat än att ens en överklockad 3770k faktiskt kan flaska ibland, men det är sällan den gör det under 120+ FPS, så jag stör mig absolut inte på det. Värmen är inte heller ett problem i ett chassi med sidofläkt.

Man kan knappast klaga på den snabbaste 2-kortslösning som existerar, men jag stöter inte ens på microstuttering (om kanske pga GSync, men jag ser det inte på andra skärmarna heller).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync