Windows fel notepad access denied

Permalänk
Inaktiv

Windows fel notepad access denied

Har nu uppdaterat till senaste versionen av windows 10. Men nu kommer det upp en sida anteckningar och sedan återkomst nekad varje gång jag startar datorn. Någon som vet vad detta kan bero på och hur man får bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon245686:

Har nu uppdaterat till senaste versionen av windows 10. Men nu kommer det upp en sida anteckningar och sedan återkomst nekad varje gång jag startar datorn. Någon som vet vad detta kan bero på och hur man får bort det.

Kontrollera vad som ligger i din startup som kan behöva notepad eller också kolla om det är något fel på notepad.exe.
Alternativ lösning som du inte behöver felsöka någonting är att ominstallera Windows.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Ja installera en clean Windows 10 så fort du har registrerat din uppgraderade installation.

Permalänk
Inaktiv

Jag löste det utan att ominstallera windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon245686:

Jag löste det utan att ominstallera windows.

Alltid trevligt att skriva hur man löser problem, om inte annat kan det ju hjälpa någon annan som råkar ut för samma sak.

Permalänk
Inaktiv

Jag löste problem genom att jag fick göra så att mappen autostart C:\Users\användare\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup fick behörighet till att läsa och skriva för det hade försvunnit och sedan när jag hade gjorde det så startade jag om dator och då fungerade det som normalt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon245686:

Jag löste problem genom att jag fick göra så att mappen autostart C:\Users\användare\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup fick behörighet till att läsa och skriva för det hade försvunnit och sedan när jag hade gjorde det så startade jag om dator och då fungerade det som normalt igen.

tips:
skriver man
shell:startup
i "start - kör" så kommer man till autostartmappen.

Sen iom windows 8 så syns autostartobjekt i aktivitetshanteraren.

Permalänk
Inaktiv

@boibo: A det är bra att veta tack för infon.