Mycket lagg i black ops 3 multiplayer.....

Permalänk
Medlem

Mycket lagg i black ops 3 multiplayer.....

Hejsan!

Jag köpte cod black Ops 3 nu i fredags men det går knappt att spela pga av lagg!
Både min dator och bredband borde klara av spelet utan problem.....
Pingen ligger på mellan 30-40 ms ( vilket inte borde skapa så mycket lagg helatiden tycker jag )

Är det någon mer som har problem?
I lobby chatten verkar många klaga på hög ms och mycket lagg.

Jag har provat flera olika servrar, Provat att öppna portarna som rekommenderas att öppnas i routern för cod, mixat med inställningarna ispelet, men inget har fungerat....

Är det någon som har ett förslag på hur jag kan få det bättre?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig med. Har dock inte gjort något för att försöka lösa problemet. Ibland laggar det inte men alltför ofta laggar det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det laggar för mig med. Har dock inte gjort något för att försöka lösa problemet. Ibland laggar det inte men alltför ofta laggar det.

har du märkt av extra mycket lagg nu ihelgen? för det är ( iallafall var ) dubbel xp nu. Men jag har inget att gemföra med.
Jag har provat säkert 20 olika lobbys och det är mer eller mindre lika mycket lagg överallt.....

Permalänk
Medlem

@jri87: skulle tro att det är extra mycket folk som lirar när det är dubbel exp. servrarna pallar nog inte trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chapeR:

@jri87: skulle tro att det är extra mycket folk som lirar när det är dubbel exp. servrarna pallar nog inte trycket.

nej så kan det vara. Riktigt dåligt av Treyarch och Activision med tanke på hur mycket pengar dom drar in på spelet och så kan dom inte ens skaka fram ordentliga servrar.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

nej så kan det vara. Riktigt dåligt av Treyarch och Activision med tanke på hur mycket pengar dom drar in på spelet och så kan dom inte ens skaka fram ordentliga servrar.....

Dom har inga servrar det är alltid någon i spelet som är host deras servrar parar bara ihop folket men inget spelas på dom det är någon i spelet som är host därför spelet kan lägga av mitt i för den som är host hoppar ur spelet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@vinylens: är du helt 100 på att det är så? i sånt fall så är det ju inte konstigt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chapeR:

@vinylens: är du helt 100 på att det är så? i sånt fall så är det ju inte konstigt alls.

Japp 100% säker på det

på dom gamla cod spelen kunde du hyra eller fixa en egen server och köra sakerna på men sedan black ops går inte det

Edit:
Länk till ställe där dom diskuterar det finns säkert massor ställen dom diskuterar det
https://community.callofduty.com/thread/201171520

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro