Permalänk

Amiibo tråden

Jag märkte att det inte fanns en tråd om detta, så jag tar mig friheten att skapa en eftersom ibland vill man dela med sig om sina fynd eller bara diskutera om det.

På den här tråden kan vi utbyta nyheter såsom erbjudanden och releases kring amiibos, visa bilder eller berätta om sina kollektioner samt ställa frågor man har om amiibo figurer. Med andra ord, alla diskussioner som har koppling till ämnet är välkommet.

Vilka amiibos har ni där hemma? Samlar ni på dem eller öppnar ni dem direkt och använder er av dem? Är det någon av er som använder sin amiibo på Super Smash Bros eller till andra spel? Finns det någon amiibo ni vill ha men som ni inte kan få tag i just nu?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt konceptet och hype:n över sånt här, men jag kanske är för gammal men är det inte bara en inapp-purchase fast med en fysisk plastbit som medföljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Förstår inte riktigt konceptet och hype:n över sånt här, men jag kanske är för gammal men är det inte bara en inapp-purchase fast med en fysisk plastbit som medföljer?

Plastbiten innehåller NFC så den kan integrerar med spel. Du kan låsa upp saker i spel, ta med dig saker till kompisar osv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Förstår inte riktigt konceptet och hype:n över sånt här, men jag kanske är för gammal men är det inte bara en inapp-purchase fast med en fysisk plastbit som medföljer?

Samma sak som när folk samlar på serietidningar, bilar, grisar, datorer, vadsomhelst.

Permalänk
Medlem

Om man köper en amiibo kan man använda den till alla spel som har stöd för amiibo eller behöver man köpa varje amiibo till varje spel? Kan tänka mig att köpa några om det funkar till alla spel, men aldrig att jag ska köpa typ 10st till 15 spel. 150st, vart ska man få plats och hur ska man ha råd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Om man köper en amiibo kan man använda den till alla spel som har stöd för amiibo eller behöver man köpa varje amiibo till varje spel? Kan tänka mig att köpa några om det funkar till alla spel, men aldrig att jag ska köpa typ 10st till 15 spel. 150st, vart ska man få plats och hur ska man ha råd?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men precis, priserna är alldeles för höga men om du vill ha amiibo som fungerar till de flesta spelen kan du kolla upp vilka spel som är kompatibla med amiibo överhuvdtaget. Nästan alla amiibo ska fungera med Super Smash Bros, och Super Mario serien går ihop med Mario Party samt de flesta låser upp outfits på Mario Kart 8. Media Markt hade rea på många amiibos, priserna var riktigt bra