Rösta fram Månadens Galleri! (februari 2016)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri! (februari 2016)

Hej alla SweClockare!

Det har nu gått ett helt år sedan vi började denna tävling tillsammans med Sweclockers, det har varit otroligt roligt tycker jag, nu är det dags för första Månadens Galleri för 2016!

Det var otroligt många fina gallerier som postats de senaste två månaderna så denna gång blir det 10 gallerier som är nominerade. Det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen "Månadens Galleri". S

Omröstningen pågår i en vecka. Notera att man får rösta på fler än ett bidrag.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2015-12-09 - 2016-02-02)

Origami av @MetallicAcid
Stilrent monsterbygge.

BookCase av @Lunait
Ovanligt och häftigt litet bygge.

Black Gold av @teflontanten
Svart och guldigt vattenkylningsbygge.

Elegant av @MisterX
Bygget lever upp till namnet, elegant!

Tired Computer av @imthatbeatz
Dator inbyggd i ett bildäck?!

W2AX av @nizr
Stilrent och detaljrikt bygge!

Dark Knightmare av @bmawn
Vattenkylt bygge med mörk design.

Ash av @SweLingonBerry
Stilrent luftkylt bygge!

D-Wave X2 replika av @HCP
Replika av en D-Wave X2 med ett mini-itx system i??

Golden Black av @g0a
Ännu ett vattenkylningsbygge med svart och guld-tema!

Permalänk
Medlem

många fina byggen som alla förtjänar röst egentligen min gick till black gold, blev smått kär i den!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Proffsmoddare

Thank you for the nomination Corsair, and good luck to all projects!! So much talent and many here that I personally love!

/J

Permalänk

Roligt att få vara med! Tackar!

Permalänk
Medlem

Oj vad kul! Tack för nomineringen.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Tack för nomineringen! Det var inget dåligt sällskap man hamnade i.

Permalänk
Medlem

Som de andra säger, väldigt trevligt att bli nominerad och jag önskar er alla lycka till.
La min röst på Black Gold. Riktigt stilrent och bra bygge!

Permalänk
Medlem

Starkt startfält! Det var så många bra byggen den här gången så det fick bli två röster, Book Case och Black Gold.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Origami av @MetallicAcid är utan tvekan det finaste bygget jag sett på länge
You continue to amaze with every build Justin

Permalänk

Kul att bli nominerad, black gold fick min röst!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem

Vilken tid det tar att ladda bilderna i galleriet. Bara jag som har problem? sitter på 100mbit fiber.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Bookcase!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av macke0010:

Origami av @MetallicAcid är utan tvekan det finaste bygget jag sett på länge
You continue to amaze with every build Justin

Thank you so much mate!! Very nice of you to say

/J

Permalänk
Medlem

Känns bra när man röstar på den man gillar och ser att majoriteten håller med
Origami blev det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Origami - Fruktansvärt stilrent bygge, ger dock avsaknad av känsla.
BookCase - Perfekt för den dolda burken, annars bara nackdelar.
Black Gold - Mystik å estik. Men svart...
Elegant - Silver och Svart, klassikst å stilrent. För att sen lägga sidoplåt över?
Tired Computer - Fyndigt å lekfullt, men kablar är aldrig snyggt.
Nizr´s W2AX - Du hade nått bra på g, dock så dödar din cpu-fläkt ut allt snyggt.
Dark Knightmare - Hexagoner i all ära, men den storleken. Mörkt, mörkt inge sken av aktivitet.
Ash - Mycket bra ljussättning, men inget som visar GPU ger avsaknad.
D-Wave - Kopia å tyvärr aningens smaklöst.
Golden Black - Mod genom köp, visst finns det såna å.

OriGami eller Elegant
Iochmed att Elegant faller på egen pinne genom att dölja allt så är OriGami självklar vinnare!
Enastående jobb, som med sin perfektion visar vägen för hur professionell moddning ska vara.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

tror inte några av dessa behöver ett nytt chassi precis

Permalänk

@SweCake: HAHAHA det är så sant! :), nej men nu kommer jag inte vinna men hade jag vunnit den hade den fått vara med på nästa bygge när jag säljer av Tired computer. Man kan ju alltid bygga en till dator!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Proffsmoddare

Vilken hög nivå det var på bidragen! Fan, man har inte en chans i det här gänget. Haha!

Kul att se

Permalänk
Medlem

Min röst föll på Elegant. Tycker det är ett av dom snyggaste byggena jag sett. Så jäkla läckert. Blev mycket imponerad.
Tycker du har gjort ett grymt bra jobb. Du får gärna komma hem till min familj och fixa våran famije dator, Skämt åsido.

Ha det gott.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Top 3 som jag skulle ha valt.

#1 origami
#2 Black Gold
#3 Tired Computer

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk

Min röst gick till Tired Computer. Tycker det är jäkligt fränt gjort av en 16åring att få ihop detta bygge. 5/5!

Permalänk
Skrivet av sanarion91:

Min röst gick till Tired Computer. Tycker det är jäkligt fränt gjort av en 16åring att få ihop detta bygge. 5/5!

Tack så jättemycket! Jag hoppas på att börja med ett nytt projekt när Pascal kommer, måste bara komma på något som är lika udda som det första Får gärna komma med förslag!
/Edvin

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Skrivet av imthatbeatz:

Tack så jättemycket! Jag hoppas på att börja med ett nytt projekt när Pascal kommer, måste bara komma på något som är lika udda som det första Får gärna komma med förslag!
/Edvin

Slå in en jäkel i en hård rygga vettja! Perfekta lan-datorn!
Nej men skämt åsido så tycker jag att du är inne helt på rätt spår, udda lite mysko byggen som kanske inte är det optimala att ha på skrivbordet, men som ändå är väldigt iögonfallande!

Hojtar till om jag kommer på något fräsigt!

Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Ooo... många snygga byggen, men för mig sticker 2 av dem ut.

Ena för den är inovativ och lite unik, något som direkt lockar mig, dvs BookCase.
Är faktiskt något som tom ens äldre 60+ farbror imponerades av och kunde tänka sig ha i bokhyllan, när han såg mig titta på den nyss
Personligen ser jag den som ett stycke specialbygge som sticker ut, men ändå inte (när den är i bokhyllan). Som andra påpekat så är den inte direkt stilrent byggd i datorn dock... men få bygger så små chassi också.

Andra är ett bygge som tar bort dessa tråkiga raka "linjerna" och faktiskt gör former av något fyrkantigt, och verkligen ser unikt ut pga detta. I övrigt ser det mycket välbyggt ut och är kraftfulla delar samtidigt. Tala så klart om Origami bygget, som helt klart är värt en pallplats.

Svårt val var det dock och jag önskar man kunde rösta på en 2:a plats... men när knappen föll så gjorde den det på BookCase, med enda andningen att den just är något annat än ett "vanligt" chassi och hela iden att ha en sådan i bokhyllan vid TV:n faktiskt är lockande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imthatbeatz:

@SweCake: HAHAHA det är så sant! :), nej men nu kommer jag inte vinna men hade jag vunnit den hade den fått vara med på nästa bygge när jag säljer av Tired computer. Man kan ju alltid bygga en till dator!

Tycker synd att så många rösta på det som ser ut som något NASA har byggt och att inte fler röstar på dom kreativa som den du byggde och bookcase :/

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Roligt att så många är aktiva här i tråden. Har ni någon feedback på tävlingen så hör gärna av er till mig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan