Permalänk
Medlem

Battalion 1944 server

För er sweclockers som är igång och driver era egna servrar för spelet, så kan jag rekommendera att använda detta skript:

curl -O "$(curl http://35.189.104.46/Community_Servers | grep -i linuxserver | grep -Eoi '<a [^>]+>' | grep -Eo 'href="[^\"]+"' | grep -Eo '(http|https)://[^"]+')"

Den kommer per automatik att leta efter senaste binärerna för linux och sedan hämtar dessa till aktuell katalog. Skulle ni vilja plocka binärerna för windows så är det bara byta ut "linuxserver" till "windowsserver".

Måste medge att jag uppskattar deras gest att göra det möjligt för oss intresserade att driva egna servrar. Bara hoppas på att verktyg, inställningarna och flödet blir lite snyggare och fler

P.S För den som undrar varför jag kör flera grep-kommandon istället för att bara snygga till det i en och samma regex, så är det mest för att jag ska hålla koll på flödet i huvudet (eller om de ändrar något på wiki-sidan). Även om det inte är snyggt, så fungerar det i varje fall D.S

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ArcliteRX:

Har vi en discordserver för detta?

Går hur bra som helst att använda Sweclockers

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

För er sweclockers som är igång och driver era egna servrar för spelet, så kan jag rekommendera att använda detta skript:

curl -O "$(curl http://35.189.104.46/Community_Servers | grep -i linuxserver | grep -Eoi '<a [^>]+>' | grep -Eo 'href="[^\"]+"' | grep -Eo '(http|https)://[^"]+')"

Den kommer per automatik att leta efter senaste binärerna för linux och sedan hämtar dessa till aktuell katalog. Skulle ni vilja plocka binärerna för windows så är det bara byta ut "linuxserver" till "windowsserver".

Måste medge att jag uppskattar deras gest att göra det möjligt för oss intresserade att driva egna servrar. Bara hoppas på att verktyg, inställningarna och flödet blir lite snyggare och fler

P.S För den som undrar varför jag kör flera grep-kommandon istället för att bara snygga till det i en och samma regex, så är det mest för att jag ska hålla koll på flödet i huvudet (eller om de ändrar något på wiki-sidan). Även om det inte är snyggt, så fungerar det i varje fall D.S

Tack för detta, letade efter något liknande.
En fråga, behöver jag lägga en Cronjob på att köra skriptet då och då eller ligger den och kollar ändringar i bakgrunden?

Sen antar jag att den inte unzipar filen den hämtar och liknande så behöver skriva ett skript för detta också får man anta.

Tack iallafall!

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet men de måste nerfa hoppandet. Alldeles för mycket sådant just nu. Jag vet inte vad man ska ha semi-rifles till i spelet egentligen? Varken bra på kort avstånd eller långt då det finns bättre alternativ i båda lägena.

Annars gillar jag att det är rundbaserat likt CS. Blir lite mer stämning kring det. Inte så ofta bomben plantas bara? Aldrig varit med om att den defusats.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

För er som har Linux dist, så kan ni köra detta automatiska python script.

https://github.com/jvanst/battalion-dedicated-server

Går betydligt mycket snabbare och smidigare

Permalänk
Medlem

Körde mina första rundor i morse.

Gillar det spontant, men som sagts ovan, det där jävla hoppandet gör mig galen...

Hoppas på att detta fortsätter utvecklas väl, för jag tycker utvecklarna ska ha heder för att de verkligen försöker utveckla spelet tillsammans med spelarna.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaakz:

Tack för detta, letade efter något liknande.
En fråga, behöver jag lägga en Cronjob på att köra skriptet då och då eller ligger den och kollar ändringar i bakgrunden?

Sen antar jag att den inte unzipar filen den hämtar och liknande så behöver skriva ett skript för detta också får man anta.

Tack iallafall!

Allt detta skript gör är att hämta senaste binärerna som finns tillgängliga. Den kommer inte jämföra med vad du redan har eller packa upp någonting. Använder den själv till de två instanser jag har igång (kör dem i en varsin docker container)

Permalänk
Medlem

@asabla:
Super! Då vet jag vad jag har att jobba med.
Kanske är smartare att sätta upp dockers än att köra en VM dedikerad till servern

Tack igen för info

Permalänk

Varför har detta spel fått så dålig kritik? Är det värt att införskaffa?

Permalänk
Medlem

@tamerlanex: Jag gissar på att det främst beror på två saker:

Servrarna krånglade väldigt mycket första dagen av Early Access, till den grad att det knappt var spelbart. Det var många buggar, folk blev kickade, hittade inte matcher, fick inga meddelanden efter att ha inte kommit in i servrar etc. Nu har det blivit betydligt bättre, även om det är långt ifrån perfekt. Själv tycker jag att det är fullt acceptabelt för EA, matchmaking är stundtals lite knakigt och serverlistan visar inte alltid korrekt information gällande antal spelare och så, men det är rätt sällan problem uppstår som förhindrar en från att spela. Devs patchar rätt frekvent för att fixa buggar, så det verkar bli bättre och bättre.

Den andra anledningen tror jag ligger i att ganska många som ogillar gunplay-aspekten inte är helt vana vid den explosiva spelstil som Battalion siktar på. Det är i princip cod4 promod i cod2-kläder, och alla gillar inte att t.ex. hoppa och skjuta är så kraftfullt som det är. En del som bara sett den första kickstarter-trailern trodde också att spelet skulle vara mer likt spel som Red Orchestra, med mer fokus på realism, vilket ju inte alls var fallet.

En sak som ser ljust ut än så länge är hur aktiva utvecklarna har varit sedan EA-släpp, de har släppt mindre patcher nästan var och varannan dag för att förbättra matcher och fixa buggar.

Gillar du CoD, men ogillar killstreaks och perks etc. kan jag tänka mig att spelet passar är väldigt roligt. Lite svårt att fullt rekommendera med tanke på att det fortfarande ju är i Early Access, men full release är om ca ett år och personligen har jag förtroende för att utvecklarna kan styra skeppet i rätt riktning, även om de verkligen skapade onödigt med problem för sig precis vid släppet (iom. alla serverproblemen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tamerlanex:

Varför har detta spel fått så dålig kritik? Är det värt att införskaffa?

Orsaken har ytterst lite med själva spelet att göra utan beror mer på problemen som uppkom i och med EA-lanseringen. För få servrar som överbelastade, buggar så som försvinnande EXP efter varje match, randomkick och bans (som självfallet togs bort) samt andra problem som är vanligt förekommande hos studios som lanserar sitt första spel.

Devs var väldigt kommunikativa med sina fans om problemen och felen har mestadels fixats. Däremot är folk så otåliga att de börjar skrika så fort saker inte är perfekt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loodee:

@tamerlanex: Jag gissar på att det främst beror på två saker:

Servrarna krånglade väldigt mycket första dagen av Early Access, till den grad att det knappt var spelbart. Det var många buggar, folk blev kickade, hittade inte matcher, fick inga meddelanden efter att ha inte kommit in i servrar etc. Nu har det blivit betydligt bättre, även om det är långt ifrån perfekt. Själv tycker jag att det är fullt acceptabelt för EA, matchmaking är stundtals lite knakigt och serverlistan visar inte alltid korrekt information gällande antal spelare och så, men det är rätt sällan problem uppstår som förhindrar en från att spela. Devs patchar rätt frekvent för att fixa buggar, så det verkar bli bättre och bättre.

Den andra anledningen tror jag ligger i att ganska många som ogillar gunplay-aspekten inte är helt vana vid den explosiva spelstil som Battalion siktar på. Det är i princip cod4 promod i cod2-kläder, och alla gillar inte att t.ex. hoppa och skjuta är så kraftfullt som det är. En del som bara sett den första kickstarter-trailern trodde också att spelet skulle vara mer likt spel som Red Orchestra, med mer fokus på realism, vilket ju inte alls var fallet.

En sak som ser ljust ut än så länge är hur aktiva utvecklarna har varit sedan EA-släpp, de har släppt mindre patcher nästan var och varannan dag för att förbättra matcher och fixa buggar.

Gillar du CoD, men ogillar killstreaks och perks etc. kan jag tänka mig att spelet passar är väldigt roligt. Lite svårt att fullt rekommendera med tanke på att det fortfarande ju är i Early Access, men full release är om ca ett år och personligen har jag förtroende för att utvecklarna kan styra skeppet i rätt riktning, även om de verkligen skapade onödigt med problem för sig precis vid släppet (iom. alla serverproblemen).

Bra sammanfattat! Det är fortfarande en del serverbekymmer även fast är betydligt mer stabilt än det tidigare var. Man kan sätta hur många olika "early"-titlar man vill på ett spel men när folk betalar pengar så förväntar dom sig i alla fall kunna spela spelet. Och det kan jag inte påstå att man har kunnat göra de första dagarna. Jag har förståelse för att saker och ting strular i början men då har jag också lite sysadmin/utvecklingsbakgrund. Jag förstår absolut varför folk är irriterade, och med all rätt. Det kändes som hela matchmakingbiten var väldigt otestad och man kanske skulle börjat enklare, exempelvis bara att kört dedikerade servrar. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Och det viktigaste är ju trots allt att man jobbar kvickt på att lösa problemet och informerar sitt community vad man håller på med, och där lyckas man otroligt bra. Men skadan är tyvärr redan skedd.

Sedan verkar det också vara väldigt många CSGO-spelare som har förväntat sig något liknande CS och blivit väldigt besvikna på hur movement fungerar i spelet. Mycket feedback-trådar om hur det ska förändras när det i själva verket är det som gör spelet till vad det är. Det är ingen hemlighet att det är rätt hög skillnivå i spelet och det är tråkigt att bli utpangad av duktigare spelare. Då är det enklare att skylla på spelet än sig själv. En annan sak som jag också blivit riktigt irriterad på att är man behöver konfigurera om spelet vid klientpatch (ja, det går att ställa om version i konfigurationen men med lite bakslag). Detta är absolut något som kan driva bort spelare, speciellt när det är så enkelt att åtgärda ur ett utvecklingsperspektiv. Och ett annat exempel är nu när man släpper VOIP utan möjligheten att se vem man pratar. Sedan har vi det kära XP-problemet där man ibland inte får XP på flera rundor. Här är problemet att man behöver vara level 10 för att kunna spela comp (som skulle släppts i torsdags men framskjutet) vilket kräver ganska många speltimmar. Så när var och varannan runda är "meningslös" ur det perspektivet blir folk också irriterade och ger upp. Tror också att level 10 är för högt och att folk eventuellt inte orkar spela sig upp dit.

Men som jag tror jag nämnt tidigare så är själva spelet väldigt bra när man väl är i en match. Jag är inget större fan av CoD men jag har otroligt kul när jag spelar Wartide. Jag tror släppet av competitive matchmaking kommer öka intresset för folk.

Permalänk
Medlem

Söker folk att lira detta med då man har tråkiga vänner som vägrar införskaffa detta. Adda Oggaaaa på steam om du är sugen.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag har plöjt ner 8h i spelet och först nu börjar jag ligga på +- 0 i KD. Helvete vad alla är duktiga eller så är jag sopig xD Har aldrig lirat COD tidigare så är inte van vid så snabba spel.

Men jag tycker det är riktigt kul förutom att communityn är retardad.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Geeks Gaming

Om någon vill köra lite comp så kom in på Discord och hugg tag i mig. Får gärna känna sig på lite högre nivå.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Många som spelar härifrån? Trött på spela solo.

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming

@FlashGordon: Bara att lägga till http://steamcommunity.com/id/jinxswe/ Behöver fler som vill köra comp ^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Shit!
Som gammal CoD UO spelare känns detta spel helt fantastiskt. Lite dåligt med servrar och folk som spelar men det kommer hoppas jag.
Dom har verkligen lyckats med själva känslan i spelet tycker jag.

Satan va mysigt de va å plocka upp en Kar98, Springfield igen 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

@hanSSon11: Tyvärr så ser det ut att bli en flopp... Hade dom bara nerfat jumpshoots... speciellt i sidled så hade många fler spelat spelet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Lämnade tillbaka mitt på steam, inte för att de va ett dåligt spel, älskar sniper one shot kill som cs men till det oändliga krashandet blir tokig när jag vill spela får man starta spelet 5 gånger innan det startar och efter 2 matcher krashar det så nej tack

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

@hanSSon11: Tyvärr så ser det ut att bli en flopp... Hade dom bara nerfat jumpshoots... speciellt i sidled så hade många fler spelat spelet.

Ja det är en del hoppskott

Skrivet av wingman92:

Lämnade tillbaka mitt på steam, inte för att de va ett dåligt spel, älskar sniper one shot kill som cs men till det oändliga krashandet blir tokig när jag vill spela får man starta spelet 5 gånger innan det startar och efter 2 matcher krashar det så nej tack

Oj, inte krashat en gång för mig ännu peppar peppar (4 timmar spelade)

Permalänk
Medlem

@Jinxswe: Problemet ligger inte i jumpshots, problemet ligger i att spelet inte är stabilt för fem öre, lika väl som hanteringen vid varje uppdatering har varit riktigt usel.

Exempel #1:
Vid varje uppdatering (sedan de klev in i Early Access) så har du vart tvungen att göra om alla dina inställningar på nytt. Visst, du kunde göra lite magi och ändra namn på filer för att få det att fungera, men något så simpelt som att behålla dina inställningar borde man allt klara av.

Exempel #2:
Förlorad XP, jag vet inte hur många gånger man har spelat och inte fått någon XP för sin match. Visst, det händer inte alls lika ofta nu som det gjorde tidigare, men det sker fortfarande till och från.

Exempel #3:
De har tagit allt för lång tid på sig att balansera spelet. Jag menar, SMG's (speciellt thompson) kunde du knappt göra någonting åt. Eller att tyskarna har två one-shot vapen, eller hur trasiga hagelgevär var under en längre tid...

Exempel #4:
Spelarbasen används som QA-team, att konstant använda sin spelarbas som någon slags plattform för att testa sina senaste ändringar (pratar då specifikt om live och inte någon CTE-variant) är inte den rätta vägen att gå. Våga lägga mer tid på tester är otroligt viktigt oavsett vad man utvecklar.

Exempel #5:
Kommunikationen från Brammerton har varit en galen berg och dalbana. Ena sekunden så verkar han otroligt vettig med insikter och lovande ord om ändringar, och andra sekunden så kan han svara på ett sådant där sätt som gör en otrygg.

Jag ville verkligen att spelet skulle bli någonting skoj att lägga mer tid på, men som det ser ut just nu, så hade jag både roligare och upplevde spelet som stabilare under alpha/beta. Har också svårt att se hur detta spel någonsin kommer kunna återhämta sig, oavsett vilka ändringar de gör (kanske om det blir free2play).

Oavsett så har jag just nu tappat all tillit till spelstudion och hoppas verkligen de hittar något sätt att vinna tillbaka den.....

Permalänk
Medlem

Jag skulle nu vilja lyfta den här tråden nästan 1,5 år senare. Spelet har som bekant gått ur Early Access och är enligt mig ett helt annat spel än vad det var när tråden skapades. Implementeringen av kompetetivt spel via Faceit är verkligen något jag uppskattar och det var längesen jag hade såhär kul med ett spel, MEN jag saknar folk att spela med. Jag tänkte därför höra mig för här:

Jag söker ett i bästa fall redan etablerat gäng som skulle vilja ha lite fler spelare. Det är främst jag, men har även en kompis som också skulle vilja hitta fler att spela med. Det absolut viktigaste för mig är attityden, dvs att det är ett skönt gäng. Att skrika/gnälla/vara dryg eller nedlåtande mot sina medspelare för att det går dåligt eller liknande ska inte ens finnas på kartan. Skillen är sekundär men gärna lite vana iallafall, lite taktiskt tänk och kanske några timmar spelade.

Jag är lätt att ha att göra med och ser mig ändå som relativt bra på spelet. Har spelat flera tusen timmar Call of Duty kompetetivt och tänket finns fortfarande även om man nog måste gräva fram det genom att spela mer regelbundet. Är 25+

Finns det något gäng som vill ta sig an en/ett par till spelare, eller finns det några ensamma själar som också suktar efter ett fullt lag att spela med så kanske vi kan styra upp något

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450