Permalänk
Medlem

CS:GO - Vad f*n händer!?

*EDIT*
Det fungerar varken i 16:9 eller 4:3, oavsett viewmodel_fov.

Hej SweC,
hoppas någon här har haft detta problem och vet vad fan det är som händer... Har precis ändrat till 4:3 Stretched (1280x960) från 16:9, då jag anser det är för svårt att se huvuden på långt avstånd (därmed stretched för att få det lite tjockare) och ändrade då min viewmodel samtidigt (körde custom i 16:9 och tyckte den var riktigt usel i 4:3).
Nedan har jag bifogat ett youtube klipp som jag spelade in som referens. Det som händer är alltså följande;
När jag står stilla och kollar ner i marken så är allt som det ska, min viewmodel är exakt som jag valt att den ska vara.
Problemet uppstår när jag börjar hoppa (står fortfarande på samma ställe och kollar ner i marken), då börjar det liksom flimra och det ser ut som om min viewmodel ändras - allt skjuts framåt.
Bifogar även 2st bilder som förklarar det lite tydligare.

Config

// Viewmodel // 4:3 viewmodel_fov 68 viewmodel_offset_x 0.5 viewmodel_offset_y 0.1 viewmodel_offset_z -2 // 16:9 //viewmodel_fov "62.5" //viewmodel_offset_x "2" //viewmodel_offset_y "2" //viewmodel_offset_z "-2" // Bobbing and movement shifting cl_viewmodel_shift_left_amt "0" cl_viewmodel_shift_right_amt "0" cl_bob_lower_amt "0" cl_bobamt_lat "0" cl_bobamt_vert "0" cl_bobcycle "0.98"

Korrekt

Inkorrekt

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta då jag stör mig otroligt mycket på det...

MVH Pamudas

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Dra in på viewmodel generator. Där kan du justera lätt. för att få det du vill ha.
Finns på steam workshops

Permalänk
Medlem
Skrivet av saizz:

Dra in på viewmodel generator. Där kan du justera lätt. för att få det du vill ha.
Finns på steam workshops

Umh.. varför? Vad är det som ska ändras, har redan en viewmodel som jag är nöjd med - som jag dessutom skrev i mitt inlägg (men det kanske du inte har läst? Eller kollat på klippet för den delen).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas:
Ber om ursäkt för det.
Har ingen aning om vad som händer.
bör va någonting som fuckar med rutinerna eller något

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Umh.. varför? Vad är det som ska ändras, har redan en viewmodel som jag är nöjd med - som jag dessutom skrev i mitt inlägg (men det kanske du inte har läst? Eller kollat på klippet för den delen).

För att den du har nu kanske inte fungerar med stretched?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

För att den du har nu kanske inte fungerar med stretched?

Vilket är anledningen till att jag frågar vad som ska ändras?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade själv (1280x1024) och fick samma resultat som dig.

Med +900 timmar i CSGO har jag aldrig tänkt på det här innan. Den enda gången det händer är när man kollar rakt ner och hoppar, vilket inte sker allt för ofta när man väl spelar.

Är du säker på att det inte varit såhär förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Jag testade själv (1280x1024) och fick samma resultat som dig.

Med +900 timmar i CSGO har jag aldrig tänkt på det här innan. Den enda gången det händer är när man kollar rakt ner och hoppar, vilket inte sker allt för ofta när man väl spelar.

Är du säker på att det inte varit såhär förut?

Nej faktiskt inte.. läste att någon annan hade detta problem, men väldigt få som faktiskt skriver om det.
Det är precis som du säger, endast när man tittar rakt ner. Bad en polare testa detta efter jag läste ditt inlägg och ja.. han fick samma resultat.
Det spelar ingen roll vilken upplösning det handlar om heller.

Förstår inte hur jag kan ha missat detta (snart uppe i 3000 timmar )

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB