Omdirigerad till annan websida

Permalänk
Medlem

Omdirigerad till annan websida

Hej
Har fått en oönskad funktion på min stationära win 10, microsoft edge
Tex. om jag befinner mig på en websida och klickar på en annan länk på den sidan så blir jag omdirigerad till vad som helst, ofta Banhof, bet365 eller andra websidor, först vid andra eller tredje försöket kommer jag rätt
Vid dessa tillfällen så i stället för "handen med fingret" på länken så är det en pil i stället
Har skannat med Windows defender och där fanns lite "skit" som togs bort men mitt problem kvarstår, någon som har tips

Permalänk

@årb:

Det låter som virus om jag inte har fel. Windows defender enligt mig är helt värdelöst. Skaffa ett helt okej gratis virusprogram så som AVG free eller Bitdefender free. Gör en virussökning med någon av dessa och berätta om det har löst sig... Eller inte

/E

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endohmassato:

@årb:

Det låter som virus om jag inte har fel. Windows defender enligt mig är helt värdelöst. Skaffa ett helt okej gratis virusprogram så som AVG free eller Bitdefender free. Gör en virussökning med någon av dessa och berätta om det har löst sig... Eller inte

/E

Tack för ditt svar
Har provat Antimalware, AVG och Bitdefender som jag inte fick att funka tyvärr, de två första hittade skadliga grejor men felet kvarstår sorgligt nog

Permalänk

Testa även ADWCleaner.

Den har hjälpt mig flera gånger i såna lägen :]

Permalänk
Skrivet av årb:

Tack för ditt svar
Har provat Antimalware, AVG och Bitdefender som jag inte fick att funka tyvärr, de två första hittade skadliga grejor men felet kvarstår sorgligt nog

Som NightSwimmer sa, använd ADWcleaner. Men kör dessa program också: Malwarebytes Antimalware (som du har testat?), Spybot search and destroy, Malwarebytes Anti-Rootkit, reason core security och Hitman Pro. Brukar använda dessa när min eller någon annans dator får problem. Berätta om det löste sig

Förresten, har du kollat din "host" fil om den inte har blivit ändrad?

/E

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem

Gjorde misstaget att installera SpyHunter som iofs hittade en del skumma saker som var klart tänkbara, men de ville ha betalt för att rensa och det fick dem och mina problem är kvar, så nu är det ominstall som är aktuell vilket inte är så kul med en 2tb hd och har ansett sig att kunna spara på allt:(

Permalänk
Skrivet av årb:

Gjorde misstaget att installera SpyHunter som iofs hittade en del skumma saker som var klart tänkbara, men de ville ha betalt för att rensa och det fick dem och mina problem är kvar, så nu är det ominstall som är aktuell vilket inte är så kul med en 2tb hd och har ansett sig att kunna spara på allt:(

Kör adwcleaner som flera andra också har sagt

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av årb:

men de ville ha betalt för att rensa och det fick dem och mina problem är kvar.

Och dessutom man betalar verkligen inte för något "städprogram" som man inte vet ifall det är spyware eller inte

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av årb:

Gjorde misstaget att installera SpyHunter som iofs hittade en del skumma saker som var klart tänkbara, men de ville ha betalt för att rensa och det fick dem och mina problem är kvar, så nu är det ominstall som är aktuell vilket inte är så kul med en 2tb hd och har ansett sig att kunna spara på allt:(

Kör de program som jag har nämnt innan, om det är möjligt så kör du dessa när Windows är i felsäkert läge. Och sist men inte minst, håll tummarna för att det ska fixa sig.

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem

@Endohmassato:
Tackar för alla tips men det slutade med en ominstall, den "lilla" dvs jag behöll alla egna filer men Windows 10 ominstallerades, vilket betyder en del jobb med att återinstallera alla "bra ha program" som har blivit många genom åren
Jag bör också nämna att problemet med kapningen av web sidor är borta