Är det bara jag som tycker att denna låten låter illa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Är det bara jag som tycker att denna låten låter illa?

Denna låten.

Felix Zaltaio & Lindh Van Berg ft Elias - Onåbar

Jag har hört den flera gånger innan, men aldrig tänkt på varken vad de sjunger om eller vilka ord de säger.
Men nu när jag sitter och jobbar och skriver manualer, installerar servers och lite annat på företaget såhär på kvällen - har jag alltid hörlurar på mig. Då hör man saker i en sång på ett helt annat sätt än om man hade haft högtalare på låg-mellan volym.

The "problem" in hand
Jag tycker det låter som de säger "OSLAGBAR", och inte "onåbar" (som låten heter).

Så tänk att det skall vara OSLAGBAR...
... så låter det (iaf enligt mig) illa.

Nu kan jag inte få det att låta normalt igen
Haha, suck!

Höjt nivån några tusen snäpp

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för offerter på custom-work! PM'a mig. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Saken är väl inte värre än att alla har vi olika tycke och smak.
Finns dom som garanterat tycker att det här är är bra. Lika många som inte alls gillar det alls.

Allt ligger i betraktarens ögon. Både när det kommer till musik som med allt annat.
Det du gillar, det gillar kanske inte din polare gillar osv osv.

Men jag personligen, jag gillade inte "Onåbar". Jag är inte mycket för den här typen utav musik. Eller hur jag ska säga. Det är för mycket mainstream för min smak.

Men bara för den saken skull, så skulle jag väl ändå inte säga att låten i sig låter "illa".
Inte bara min typ utav musik bara.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Några anledningar till att man inte hör vad de sjunger är att det är dåligt artikulerat och stark komprimering tillsammans med basljuden. Sen kanske inte alla klarar av stockholmskan.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012

Att killen som sjunger läspar som en full kalv med munnen full med slem gör ju inte saken bättre.
Vilken katastrofal skitlåt.

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Dynga enligt mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Aug 2005

Inte precis jag skulle lyssna på den iallafall.

Dator: i5-3570K@Stock | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair 2x8GB DDR3 1600MHZ | EVGA GeForce GTX1070 SC ACX 3.0 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Intel 330 120GB
Fri frakt hos Inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004

då svarar jag med detta... kissies lillbrossa....

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av andreas_dock:

Denna låten.

Felix Zaltaio & Lindh Van Berg ft Elias - Onåbar
https://www.youtube.com/watch?v=XjpgfnA-HCM

Jag har hört den flera gånger innan, men aldrig tänkt på varken vad de sjunger om eller vilka ord de säger.
Men nu när jag sitter och jobbar och skriver manualer, installerar servers och lite annat på företaget såhär på kvällen - har jag alltid hörlurar på mig. Då hör man saker i en sång på ett helt annat sätt än om man hade haft högtalare på låg-mellan volym.

The "problem" in hand
Jag tycker det låter som de säger "OSLAGBAR", och inte "onåbar" (som låten heter).

Så tänk att det skall vara OSLAGBAR...
... så låter det (iaf enligt mig) illa.

Nu kan jag inte få det att låta normalt igen
Haha, suck!

Det är väl så det blir då man inte kan sjunga på riktigt och måste använda sig av autotune.(vilket går att använda 1% eller 100% av, detta var väl nära 100% iaf)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Är det bara jag som tycker att detta är 2015's sämsta låt? Får värsta cringe viben barje gång den spelas på radio och tvingas byta kanal.