Permalänk

Ställa in touchpad

Hej,

Jag har i jobbet en Lenovo X1 Carbon och är brutalt missnöjd över touchpaden (och även en del annat). Hemma har jag en MacBook Pro från 2009 vars touch fullkomligt kör åttor i warpdrive runt Lenovons.

Det jag vill ha hjälp med att ställa in/veta om det är möjligt:
- När jag scrollar med två fingrar, går det att få touchen att inse att jag inte längre vill scrolla när jag lyfter det ena fingret? Som det är nu fortsätter den scrolla med endast ett finger kvar på touchen.
- Går det att få gester att fungera? Exempelvis dra med två fingrar snabbt åt vänster/höger för att gå bakåt/framåt i webbläsaren?
- Finns det någon alternativ drivrutin/inställningsmjukvara istället för skräpet från Synaptics?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Du borde kunna ställa in gester och dylikt med den Synaptics mjukvaran du har. Se till att köra en windows update så den är uppdaterad.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Skrivet av magkliarn:

Du borde kunna ställa in gester och dylikt med den Synaptics mjukvaran du har. Se till att köra en windows update så den är uppdaterad.

Har senaste versionen, och den tillåter bara inställning av en trefingersgest: Cortana...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?