Permalänk
Medlem

One drive v/s dropbox

Kört med dropbox ett antal år nu. Men med windows senaste versioner har ju one drive gjort entré på allvar. Är nöjd med dropbox men funderar ändå på att byta. Microsoft erbjuder mig helt enkelt mycket mer lagringsutrymme delvis p.g.a att jag anammat Groove och kör den istället för spotify. Mest därför att jag införskaffade en xbox och det funkar förbaskat bra med mitt hemmabio system samt finns på alla plattformar som jag använder. Så vad tycker ni om one drives funktionalitet på t.ex android telfonen,surfplattan o.s.v. För och nackdelar? Should i stay or should i go? Det är främst funkionaliteten jag är osäker på. Speciellt i android.

Permalänk
Avstängd

Skulle svarat Dropbox, som synkar kvickare, men i ditt fall är nog One Drive att föredra. Själv använder jag gratisversionen av båda. Till stora saker, ren backup, är det CrashPlan, för 500-hundringen per år, som gäller här. CrashPlan tycker jag är rätt skaplig om man inte har bråttom.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gillar Dropbox, men jag är nog å andra sidan lite partisk med eftersom jag kört det hela tiden mer eller mindre - och varför byta när man har något man tycker om?

Nu kommer vi visserligen få One Drive på jobbet med Office 365 Buisness Premium med 1TB (!!) utrymme per user och 50GB (!! igen!) mailbox.

Så skall bli intressant att jämföra de två!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Förvånande. testade en överföring av 1 GB småfiler till One Drive och sedan till Drop Box. One Drive var 3 gånger snabbare.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

@stormense: Nu är det typ mobilbilder,lite dokument och kanske någon mp3 fil jag synkar. Inga stora grejer. Men din iaktagelse var intressant.