Få bort denna skadliga reklam på You Tube utan adblock?

Permalänk
Avstängd

Få bort denna skadliga reklam på You Tube utan adblock?

Någon som vet hur man får bort denna skadliga reklam på You Tube utan adblock?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inte för att jag själv skulle få för mig att klicka på det men kan ju vara någon annan som sitter vid datorn.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Händer det här på alla datorer du använt eller bara den du sitter med nu? Du kan ha råkat ut för spyware eller så. Sen är ju youtubes reklam anpassat efter dina surfvanor, så andra behöver inte få just den där reklamen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Den där "reklamen" kommer titt som tätt. Även på en nyinstallerad dator, med uppdaterade drivrutiner och uppdaterat antivirus.

Denna så kallade reklam är klart tydlig designad till att vara missvisande och "skrämma" mindre kunniga. Skulle man klicka på den lär den garanterat vilja att man installerar programvara som scannar din dator och naturligtvis hittar flertalet "fel" på ens dator. Som man sedan måste betala för att "fixa".

EDIT: Dessa reklam på youtube är svåra att få bort. Jag har Ad-block men inte fan får jag bort dessa. Någon som har koll på vilken Chrome plug-in som verkligen funkar för dessa?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Kontot avslutas

@Nautilus011: testa ublock origin

Permalänk
Medlem

@Nautilus011: AdBlock Plus fungerar för mig.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan alltid köra med hostsman, http://www.abelhadigital.com/hostsman
Har kört det ett år cirkus och tar bort annonser som en smäck.

Permalänk
Medlem

Kör du Windows 8 eller Windows 10 så rekommenderar jag att du tittar på Youtube via en app, till exempel myTube! (mycket bra). Då slipper du all reklam och kan ställa in standardupplösning mer mera.

Permalänk
Avstängd

@Larre77: Nja, köpte en gång en sådan där You Tube app (You Tube Downloader) till Windows 8 i store och fungerade inte länge. Troligen blockerad eller ouppdaterad från tillverkarens sida.

Försökte leta reda på den men går inte längre att hitta. Kollade inköpshistorik men kom bara till "Lös in din kod eller ditt presentkort". Enormt svårt att hitta eller hantera appar på både WP och W8/10 om man jämför med Android.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

@Larre77: Nja, köpte en gång en sådan där You Tube app (You Tube Downloader) till Windows 8 i store och fungerade inte länge. Troligen blockerad eller ouppdaterad från tillverkarens sida.

Försökte leta reda på den men går inte längre att hitta. Kollade inköpshistorik men kom bara till "Lös in din kod eller ditt presentkort". Enormt svårt att hitta eller hantera appar på både WP och W8/10 om man jämför med Android.

vafan, jag har såna tillägg i firefox gratis, som plugins i browsern... har 3 olika installerade för olika webbsidor...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sae:

vafan, jag har såna tillägg i firefox gratis, som plugins i browsern... har 3 olika installerade för olika webbsidor...

Kör med betalprogrammet 4K Video Downloader istället för plugin. Kör det på min Linux Server med Desktop-GU. Tycker det fungerar bättre och så kan man ladda ner 1080p/4K från Tuben. Vet dock inte om det numera går att göra med Plugins till FF.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Larre77: Nja, köpte en gång en sådan där You Tube app (You Tube Downloader) till Windows 8 i store och fungerade inte länge. Troligen blockerad eller ouppdaterad från tillverkarens sida.

Försökte leta reda på den men går inte längre att hitta. Kollade inköpshistorik men kom bara till "Lös in din kod eller ditt presentkort". Enormt svårt att hitta eller hantera appar på både WP och W8/10 om man jämför med Android.

Ingen aning om hur den appen fungerade, men myTube använder jag dagligen, ingen blockering på den.