Aquaris M10 är surfplatta med Ubuntu för stationärt och mobilt bruk

Permalänk
Medlem

Kan detta vara början på tanken OS/API/UI i samma paket med flytande platform(typ VISC, typ JAVA). Du har hårdvaran och vet vad den kan, vill du starta en app stängs start appen ner(bort från backend)och den andra appen styr din hårdvara. Givetviss kan viss standardisering för UI(xVM) gälla men närmare hårdvaran kan man väl knappast komma. En tanke!

Skylake skall ha viss VISC funktion så även Zen(enligt vissa på RealWorldTechnoligies)

Permalänk

@martinot: Eftersom jag inte har pro modellen utan vanliga med en intel atom så går inte så "tunga" saker särskilt smidigt på min platta. Klart man kan göra andra saker än spela men generellt är spel det område där det finns sämst med alternativ/motsvarigheter i linux, även om många FOSS applikationer är klart undermåniga kommerciella alternativ.

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk
Medlem

Så en surfplatta utan storebror som följer varje steg, trevligt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Tizen och Android är linux baserade ja. Men de är inte en del av det riktiga linux eko systemet det vill säga GNU/Linux vilket är vad vi pratar om.

Jag såg det sedan, och har själv kommenterat det tidigare. Se post: #15974767

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/