får inte ut något ljud från Acer 24" Predator XB240HA G-Sync

Permalänk
Medlem

får inte ut något ljud från Acer 24" Predator XB240HA G-Sync

Hej

Jag har köpt en Acer 24" Predator XB240HA G-Sync och har den inkopplad till min dator med ett Nvidida Geforce GTX 970 via DisplayPort.
Problemet är att jag inte lyckas få ut något ljud från skärmen, skärmen har två stycken högtalare och endast DP som alternativ så jag natar att det ska gå att få?

Kollar jag under uppspelningsenheter så syns inte skärmen (jag kan se 4 gråade hdmi output men inge DP) och kollar jag under Nvidias kontrollpanel så ser jag DisplayPort (1) t.om (3) men de är gråade med en text som säger "Det finns ingen bildskärm med ljudfunktioner"

Någon som har någon idé :)?

Permalänk
Bildexpert 📺

Kan inte XB240HA som produkt, men ifall det är första generationen G-Sync med endast en enda Displayport-anslutning som enda anslutning, så klarar den inte av ljud.

Inte för det är en förlust. Kör med ljud på traditionell väg.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för svar! Då får jag fixa högtalare lite snabbare

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att skärmen faktiskt inte ens har inbyggda högtalare. Den enda källan jag hittar på att den skulle ha det är Inet och prisjakt, alla andra butiker (och Acer själva) säger att den inte har högtalare. Så troligtvis har Inet fått fel uppgifter som prisjakt sedan kopierat.