Stör mig på en sak i The Martian (datorhårdvara)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Stör mig på en sak i The Martian (datorhårdvara)

Tyckte filmen var riktigt spännande tills Mat Damon satte sig framför datorbordet och hela skärmen gungade till!

NASA använder alltså sketna billiga design 2000-kronors AOC skärmar vars fotstöd sätter skärmen i gungning för minsta rörelse. Vad tänkte de på? Åker man på Mars resa så är det riktiga datorskärmar som Eizo i minst 20.000kronors klassen eller mer som gäller! Jag tror NASA sätter kvalitet och funktion är före allt annat och det saknar dessa AOC skärmar helt och hållet!

Jag vet att AOC sponsrade filmen men NASA skulle aldrig komma på tanken att använda AOC skärmar. De vet bättre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Så du stör dig på detta.. och inte allt annat som är totalt BS =)?

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Pamudas:

Så du stör dig på detta.. och inte allt annat som är totalt BS =)?

Jo men självklart! Men det är ju trots allt en actionfilm. Skärmarna var ändå det jag störde mig på mest! T om i Beck filmerna använder de fina Dell skärmar. Och nu säger jag inte att Dell är höjden av kvalitet även om min Dell skärm har fungerar alldeles utmärkt i över åtta år nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Eizo kanske inte tycker de behöver lägga pengar på produktplacering i hollywoodfilmer.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M