Behöver råd på min nya iTX Allt i Allo Burk

Permalänk
Medlem

Behöver råd på min nya iTX Allt i Allo Burk

Har satt ihop en liten itx dator som ser ut att vara en bra snabb dator, vill ha ett vitt iTX chassi har ni tips på
andra vita itx chassin så tipsa gärna!

Tycker ni jag har fel HW så säg till och kom gärna med förslag på bättre!
Länken på burken är här:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2251710&view=m

Har några veckor på mig att optimera burken innan lön!

/Z

Permalänk
Medlem

Allt i allo innebär spel också eller?
Budget?
Tvivlar på att du behöver ett mini-grafikkort, chassit du har valt säger "max grafikkortslängd: 300 mm"

Läs alla begränsningar på chassit här:
http://www.inet.se/produkt/6911698/bitfenix-prodigy-m-vit?utm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Allt i allo innebär spel också eller?
Budget?
Tvivlar på att du behöver ett mini-grafikkort, chassit du har valt säger "max grafikkortslängd: 300 mm"

Läs alla begränsningar på chassit här:
http://www.inet.se/produkt/6911698/bitfenix-prodigy-m-vit?utm...

Lite spel blir det nog, så runt 10k är vad jag tänk mig, och sant ang gfx kort valde kortet först så jag inte skulle behövas
begränsas när jag hittade ett passande chassi.

Permalänk
Medlem

Så nu när du hittat chassi kan du ju byta upp dig

Permalänk

Fractal design node 304 vit! Ett snyggt chassi som jag har tänkt att köpa till mitt framtida itx bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhychlone:

Fractal design node 304 vit! Ett snyggt chassi som jag har tänkt att köpa till mitt framtida itx bygge.

Har ett None 304 vit. Med ett PSU på 140mm, jag har Cooler Master V750W, finns plats för fullängds GPU.
Helt ljudlöst vid normal användning. Vid spel med maxad grafik ett diskret ljud från fläktarna.

Har MSI GTX 970 Gaming, svalt och tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Så nu när du hittat chassi kan du ju byta upp dig

Har du något bra tips på prisvärd gtx 970 kort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av znoopy:

Har du något bra tips på prisvärd gtx 970 kort ?

I nuläget hade jag valt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809933

Riktigt bra pris för en riktigt vass eftermarknadskylare.

Permalänk
99:e percentilen

Prodigy är inget ITX-chassi; det är bara makalöst feldesignat. BitFenix insåg senare detta och släppte Prodigy M med exakt samma yttermått men plats för mATX-moderkort.

Om du vill ha en verkligt liten och portabel dator är Lian Li PC‑TU100 ett spännande och häftigt alternativ. Det har dock på riktigt begränsad ventilation (till skillnad från vanliga mindre chassin som i praktiken ofta har lika god kylningsförmåga som stora miditowers), så om ljudnivå och kylning är prioriterat är det fel val.

Jag har min LAN‑PC i ett TU100 och det är definitivt det bästa chassit på marknaden för det ändamålet i dagsläget. Oslagbart på DreamHack, där det får plats snett bakom skärmen utan att ta någon plats alls. Min LAN‑PC har dock bara ett GTX 960, som ju drar betydligt mindre ström än 970.

Skrivet av Jaevel:

I nuläget hade jag valt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809933

Riktigt bra pris för en riktigt vass eftermarknadskylare.

Verkligen ett bra kort till ett bra pris! Det får dock inte plats i ett litet ITX-chassi.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Prodigy är inget ITX-chassi; det är bara makalöst feldesignat. De insåg senare detta och släppte Prodigy M med exakt samma yttermått men plats för mATX-moderkort.

Om du vill ha en verkligt liten och portabel dator är Lian Li PC‑TU100 ett spännande och häftigt alternativ. Det har dock på riktigt begränsad ventilation (till skillnad från vanliga mindre chassin som i praktiken ofta har lika god kylningsförmåga som stora miditowers), så om ljudnivå och kylning är prioriterat är det fel val.

Jag har min LAN‑PC i ett TU100 och det är definitivt det bästa chassit på marknaden för det ändamålet i dagsläget. Oslagbart på DreamHack, där det får plats snett bakom skärmen utan att ta någon plats alls. Den har dock bara ett GTX 960, som ju drar betydligt mindre ström än 970.

Verkligen ett bra kort till ett bra pris! Det får dock inte plats i ett litet ITX-chassi.

Tack för info! TU100 var verkligen snyggt, im in love! Så med hårdvaran jag har och tu100 hade funkat då

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av znoopy:

Tack för info! TU100 var verkligen snyggt, im in love!

Vet, det är fantastiskt!

Citat:

Så med hårdvaran jag har och tu100 hade funkat då

Nej, du måste ha ett SFX- eller SFX‑L-agg i det chassit. Jag kör ett Silverstone SX500‑LG.

Du är dessutom begränsad till väldigt låga CPU-kylare. Min 6600K (95 W TDP) kyls nätt och jämnt av en Noctua NH‑L9i, vilken räcker utmärkt till en 6400 med 65 W TDP.

Vågar slutligen inte svara för hur bra det kommer funka att köra ett 970 i ett så litet chassi med så begränsad ventilation. Något jag har funderat på är att öppna upp undersidan så att grafikkortet kan dra in luft den vägen. Det kan nog vara ännu mer intressant om man ska köra 970.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znoopy:

Tack för info! TU100 var verkligen snyggt, im in love! Så med hårdvaran jag har och tu100 hade funkat då

Om ditt grafikkort är mindre än: VGA Card length: 190mm