Permalänk
Medlem

Kan inte starta BF3/BF4

Har försökt joina sedan igår men det bara står och tuggar på joining server. Är det queue så dyker det upp som vanligt men sedan händer ingenting.

Har testat att reparera spelen
Ominstallerat PB
Olika webbläsare

Några tips?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kommer du in på Test Range?
Kör du med plugin eller startar du genom Origin?

Jag hade(så vitt jag vet) samma problem för två dagar sedan, för mig löste det sig när jag startade spelet från mappen(bf4.exe) själv, dvs. D:\Origin Games\Battlefield 4. Då vaknade spelet till liv för mig, samt för min kamrat som hade samma problem. Efter det så kunde spelet boota igång.

OffTopic: Förövrigt har jag sett att det inte fungerat för andra runtom i världen, vissa Twitch streamers har haft samma problem. Inte sett några stora skriverier på Battlelog eller Reddit heller. Det verkar som att du inte är unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallk0tte:

Kommer du in på Test Range?
Kör du med plugin eller startar du genom Origin?

Jag hade(så vitt jag vet) samma problem för två dagar sedan, för mig löste det sig när jag startade spelet från mappen(bf4.exe) själv, dvs. D:\Origin Games\Battlefield 4. Då vaknade spelet till liv för mig, samt för min kamrat som hade samma problem. Efter det så kunde spelet boota igång.

OffTopic: Förövrigt har jag sett att det inte fungerat för andra runtom i världen, vissa Twitch streamers har haft samma problem. Inte sett några stora skriverier på Battlelog eller Reddit heller. Det verkar som att du inte är unik.

Hade betterbattlelog men tog bort det och samma sak, är de det du menar? Menar du att jag ska gå in på origin den vägen? Ska testa det. Tack för tipset! 'skönt' att det är fler som har problem så det inte är datorn som börjar fucka ur.

Edit: Funkade inte att starta via den heller. Test Range står och tuggar också. Aja, hoppas dom fixar det snart.

edit2: Fire Range drog igång nu

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade betterbattlelog men tog bort det och samma sak, är de det du menar? Menar du att jag ska gå in på origin den vägen? Ska testa det. Tack för tipset! 'skönt' att det är fler som har problem så det inte är datorn som börjar fucka ur.

Tänkte mer på denna inställning

Då slipper du ha plugin för att starta.
Min tanke var mer att du försöker starta spelet genom origin mappen, dvs. dubbelklicka .exe filen.

Better Battlelog har inget med saken att göra, jag använder fortfarande det (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av tallk0tte:

Tänkte mer på denna inställning http://i.imgur.com/KAWUUQy.png Då slipper du ha plugin för att starta.
Min tanke var mer att du försöker starta spelet genom origin mappen, dvs. dubbelklicka .exe filen.

Better Battlelog har inget med saken att göra, jag använder fortfarande det (:

Jag hade den på men ska testa att stänga av det och se ifall det funkar. Fire Range funkade ju iaf men det är bara online jag inte kommer in på. När man kryssar där nere på BL står det bara "Waiting for game to exit" hur länge som helst trots att det inte finns i aktivitetshanteraren.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

JAG FIXA DET!!! Körde via firefox och tillät pluginet att köra igen så drog det igång. Vet inte om det var de som löste problemet men ifall någon stöter på samma så kan ni i alla fall testa.

Tack så mycket @tallk0tte för hjälpen!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kul att det löste sig!

Permalänk
Medlem

Nu är problemet tillbaka. Spelade igår och blev kickad av någon anledning och nu går det inte att starta igen. Kollade i lägg till/ta bort program och där finns inte ens något plugin installerat för BL och varken i FF eller Chrome finns det något aktiverat plugin, finns inte ens i listan. Jag får nog helt enkelt installera om datorn och hoppas att det löser problemet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.