Esxi ubuntu wordpress memory leak

Permalänk

Esxi ubuntu wordpress memory leak

Hej,

Jag har en exsi maskin med ett antal VM.

Jag HADE en VM med ubuntu 12 lts med wordpress och deluge.
Denna VM hade tilldelat 2st xeon cores @ 3ghz och 4 gig ram.
Denna VM började äta upp allt minne tills att maskinen hänger sig och jag kommer inte åt hemsidan eller deluge gui.

Det jag gjorde var att jag dela upp dessa till två ubuntu 14lts ist.

Tilldelade varje VM 1core och 4gig ram.
Deluge rullar på fint, använder knappt några resurser alls.

Wordpress äter upp allt minne och använder väldigt mycket cpu. Det känns som att detta hände efter senaste wordpress uppdateringen. När jag kör kommandot TOP ser jag fasansfullt många instanser av apache2.

Vad mer kan jag felsöka? Försökt att googla på felet men hittar ingen med liknande problem!

Ps wordpress har ungefär 1000-2000 sidvisningar per månad men detta har inte varit några problem innan.

Rubrik
Permalänk
Inaktiv

SQL använder per princip allt minne den kommer åt sådvida du inte begränser det. Kan vara problemet? Fungerar sidan bra så skulle jag inte oroa mig.

Permalänk
Skrivet av Hugligan:

SQL använder per princip allt minne den kommer åt sådvida du inte begränser det. Kan vara problemet? Fungerar sidan bra så skulle jag inte oroa mig.

Sidan funkar hyfsat efter en reboot men efter ett tag så blir det segt som sirap. Ser i slimstat att vissa "klienter" har sidvisningar på upp till 40sec.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du sökt igen om din Wordpress med wordfence? Se om där ligger något som någon bot nyttjar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

SQL använder per princip allt minne den kommer åt sådvida du inte begränser det. Kan vara problemet? Fungerar sidan bra så skulle jag inte oroa mig.

Tvivlar på att han kör sqlserver på ubuntu dock och mysql/mariadb/postgresql har inte riktigt det beteendet utan det är mer troligt att det är för lite minne eller för få anslutningar konfigurerade

Permalänk

Jag tror att jag hittade felet. Det verkar vara ett plugin som har rullat i minst 1 år, updraftplus backup. När jag inaktiverar detta så sjunker CPU och ram till normala nivåer. Synd bara då det funkade kanon och har använts till att backupa och även återställa..

Skickades från m.sweclockers.com