Probblem med pekplattan till min laptop

Permalänk

Probblem med pekplattan till min laptop

jag har en toshiba satellite pro a300 dator och efter att jag upgraderade till windows7 så har inte scrollen funkat.
alltså jag har ingen scroll knapp men tidigare när jag hade xp på datorn så kunde jag scrolla om jag förde fingret upp/ner längst ut till höger på pekplattan.

jag har nu windows10 på datorn och jag har fortfarande samma problem.

har provat att söka efter ny drivrutinen i enhetshanteraren men det står att jag har den nyaste (2006) yeah right!
jag laddade ner den senaste jag kunde hitta från denna sida http://www.driverscape.com/manufacturers/toshiba/laptops-desk...
och installerade den. den är från 2014.09.09 tror jag det var men scrollen funkar fortfarande inte.

jag har kollat i inställningarna till musen men allt ser ut att vara i sin ordning där.

här är drivrutinen jag installerade

men under windf-mappen så finns det en mapp för x86 och en för x64. jag har win10 32-bit så då blir det x86 för mig.

x86 mappen ser ut så här

ska jag installera nått därifrån också eller vad tror ni?

nån som har en bärbar toshiba och känner igen sig?
vore jättesnällt om nån kunde hjälpa mig med detta. musen funkar men det är lite jobbigt utan scroll..

edit: löst!
behövdes ytterligare en drivrutin som jag hittade på toshibas hemsida.
drivrutinen lade till "advanced" under inställningarna för musen och nu funkar skrollan