Nya hörlurar för gaming(utan mic)

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar för gaming(utan mic)

Hej

Jag är ute efter prisvärda hörlurar som ger ett bra ljud med bra bas. Spelar mestadels BF-serien. Är inte den som pratar i mic. Ljudkortet jag har är SupremeFX IV. Budget max 2500kr
Har sneglat lite på dessa hörlurar:
Beyerdynamic Custom One Pro
Beyerdynamic DT770 Pro 80

Har dock inte provat dom.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

jag måste slå ett slag för Philips fidelio X2. Lurar med bra tryck för spel men även tillräckligt sofistikerade för att lyssna i princip all typ av musik. För mig är detta den ultimata hörluren för under 3000kr (kostar omkring 2300kr nu).

http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/philips-fidelio-x2

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

jag måste slå ett slag för Philips fidelio X2. Lurar med bra tryck för spel men även tillräckligt sofistikerade för att lyssna i princip all typ av musik. För mig är detta den ultimata hörluren för under 3000kr (kostar omkring 2300kr nu).

http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/philips-fidelio-x2

Ska ta en titt på dom. Såg att de fanns i lager på min lokala media markt butik

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2

Av den anledning att den låter otroligt bra till nästan allt, perfekt allround hörlur. Ett plus enligt mig är också att den är öppen och lite mer åt bas hållet, utan att överdriva.
Snygg och skön också.
Helt ärligt.. finns inget bättre köp

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Philips Fidelio X2

Av den anledning att den låter otroligt bra till nästan allt, perfekt allround hörlur. Ett plus enligt mig är också att den är öppen och lite mer åt bas hållet, utan att överdriva.
Snygg och skön också.
Helt ärligt.. finns inget bättre köp

Det ska ju vara bra bas när man ska spela bla BF-serien. Då lutar till att man köper dessa imorrn på media markt.

Om man går till mitt ljudkort. Klarar ljudkortet dessa hörlurar eller behöver jag köpa en förstärkare?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av bambi87:

Det ska ju vara bra bas när man ska spela bla BF-serien. Då lutar till att man köper dessa imorrn på media markt.

Om man går till mitt ljudkort. Klarar ljudkortet dessa hörlurar eller behöver jag köpa en förstärkare?

Lättdrivna lurar, så ditt ljudkort funkar bra!
Det kan såklart bli bättre med ett finare ljudkort/förstärkare eller sån där DAC/AMP combo.
Men för Fidelio X2 är det inbyggda ljudkortet en bra start!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Lättdrivna lurar, så ditt ljudkort funkar bra!
Det kan såklart bli bättre med ett finare ljudkort/förstärkare eller sån där DAC/AMP combo.
Men för Fidelio X2 är det inbyggda ljudkortet en bra start!

Tackar för svaret.
Blir det att jag behöver mer kräm, så då får man vända sig hit igen för råd & rön

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2 som de andra har nämnt är bra men under de senaste månaderna(Black Friday, Cybermonday, julen, mellandagarna, nyår,osv) så har de hela tiden varit på rea under 2000 kr, tror Komplett.se t.ex hade den för 1700 kr men även sett andra affärer ha rea på den.

Vad jag försöker säga är att det verkar vara en populär produkt att ha rea på och kanske kan vara värt att vänta för om man vill vara snål.

Förresten så brukar man säga hörlurar(headphones) när man pratar om hörlurar utan mic.
Vill man ha med mic så säger man headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Philips Fidelio X2 som de andra har nämnt är bra men under de senaste månaderna(Black Friday, Cybermonday, julen, mellandagarna, nyår,osv) så har de hela tiden varit på rea under 2000 kr, tror Komplett.se t.ex hade den för 1700 kr men även sett andra affärer ha rea på den.

Vad jag försöker säga är att det verkar vara en populär produkt att ha rea på och kanske kan vara värt att vänta för om man vill vara snål.

Förresten så brukar man säga hörlurar(headphones) när man pratar om hörlurar utan mic.
Vill man ha med mic så säger man headset.

Kan vara snål vissa gånger, men inte nu. Slog jag till och köpte lurarna.

Dock tycker jag att ibland att basen uteblir när det är mycket ljud från diskanterna

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Philips Fidelio X2 som de andra har nämnt är bra men under de senaste månaderna(Black Friday, Cybermonday, julen, mellandagarna, nyår,osv) så har de hela tiden varit på rea under 2000 kr, tror Komplett.se t.ex hade den för 1700 kr men även sett andra affärer ha rea på den.

Vad jag försöker säga är att det verkar vara en populär produkt att ha rea på och kanske kan vara värt att vänta för om man vill vara snål.

Förresten så brukar man säga hörlurar(headphones) när man pratar om hörlurar utan mic.
Vill man ha med mic så säger man headset.

Japp, Fidelio X2 (precis som X1) får ofta rea med pris under 2000kr, 1690kr - 1890kr.
När jag köpte mina X1 för 1,5 år sedan för 2490kr så sålde Elgiganten dom för 1690kr veckan efter..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av bambi87:

Kan vara snål vissa gånger, men inte nu. Slog jag till och köpte lurarna.

Dock tycker jag att ibland att basen uteblir när det är mycket ljud från diskanterna

Nytt ljud för öronen kan ofta uppfattas som dåligt. Men om man lyssnar ett par dagar så öronen vänjer sig, och sedan går tillbaka till något man haft förut så hör man direkt hur mycket bättre ett par riktiga lurar är. Eller ljudkaraktärsskillnaden mellan riktiga lurar.
Jag gick nog igenom 10 olika populära hi-fi lurar i prisklassen 500-3000kr innan jag fastnade för Fidelio X1, som då hade allt jag önskat och letat efter

Att basen uteblir när det är mycket ljud från diskanterna kanske kan "förbättras" med ett riktigt ljudkort.
Jag har ett rätt så simpelt Asus Xonar D1, jämför jag den mot moderkortets inbyggda så är det lite mer "kräm/tryck" och på något vis ett litet klarare ljud med mindre "brus".
Ingen jättestor skillnad, men det gör skillnad som hörs.

Hoppas att du blir nöjd med dina nya lurar!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nytt ljud för öronen kan ofta uppfattas som dåligt. Men om man lyssnar ett par dagar så öronen vänjer sig, och sedan går tillbaka till något man haft förut så hör man direkt hur mycket bättre ett par riktiga lurar är. Eller ljudkaraktärsskillnaden mellan riktiga lurar.
Jag gick nog igenom 10 olika populära hi-fi lurar i prisklassen 500-3000kr innan jag fastnade för Fidelio X1, som då hade allt jag önskat och letat efter

Att basen uteblir när det är mycket ljud från diskanterna kanske kan "förbättras" med ett riktigt ljudkort.
Jag har ett rätt så simpelt Asus Xonar D1, jämför jag den mot moderkortets inbyggda så är det lite mer "kräm/tryck" och på något vis ett litet klarare ljud med mindre "brus".
Ingen jättestor skillnad, men det gör skillnad som hörs.

Hoppas att du blir nöjd med dina nya lurar!

Har kört tidigare in ear till mobilen. Körde ett tag Razer Hammerhead Pro på datorn och deras programvara och där fanns bassen.
Det är som du säger. Man ska först vänja sig innan man säger för mycket i förtid

De sitter himla bra både på huvudet och öronen

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop