Köpa laptopbatteri från Kina

Permalänk
Medlem

Köpa laptopbatteri från Kina

Nytt batteri till min laptop finns i Sverige för 499:-

På aliexpress finns det för 14-15 euro. Känns givet att köpa härifrån, men vilket ska man välja? Alla batterier är andrahandsbatterier av för mig okända märken, och de omdömen som finns att läsa handlar om återförsäljaren och inte så mycket om produkten. Vill ju inte få hem ett batteri med kort livslängd eller som till och med är farligt.

Någon som har erfarenheter? Vad ska man välja?

Jag söker batteri till Asus K42JV: Länk till sökning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av go64:

Nytt batteri till min laptop finns i Sverige för 499:-

På aliexpress finns det för 14-15 euro. Känns givet att köpa härifrån, men vilket ska man välja? Alla batterier är andrahandsbatterier av för mig okända märken, och de omdömen som finns att läsa handlar om återförsäljaren och inte så mycket om produkten. Vill ju inte få hem ett batteri med kort livslängd eller som till och med är farligt.

Någon som har erfarenheter? Vad ska man välja?

Jag söker batteri till Asus K42JV: Länk till sökning

Skulle aldrig ens drömma om att köpa batterier, laddare el. Dyl. från Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av go64:

Nytt batteri till min laptop finns i Sverige för 499:-

På aliexpress finns det för 14-15 euro. Känns givet att köpa härifrån, men vilket ska man välja? Alla batterier är andrahandsbatterier av för mig okända märken, och de omdömen som finns att läsa handlar om återförsäljaren och inte så mycket om produkten. Vill ju inte få hem ett batteri med kort livslängd eller som till och med är farligt.

Någon som har erfarenheter? Vad ska man välja?

Jag söker batteri till Asus K42JV: Länk till sökning

gissningsvis är dom batterierna som du kan köpa i Sverige för 499:- nästan samma som ebay / aliexpress bara det att du får det snabbare.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Köp inte elprylar på Ebay/aliexpress eller liknande ifall du inte kan tänka dig att offra det som kopplas i andra änden.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@go64: Har köpt en bunt tredjepartare från Kina (typ 10+ stycken) och det fungerar normalt sett fint, även om kvaliteten inte är samma som originalbatterier. Men ett batteri håller normalt så länge att när det väl är slut har datorn förlorat så mycket av sitt värde att ett originalbatteri inte är värd sitt pris.

Vad jag sett riskerar du tre saker:
1: Att batteriet inte har samma kapacitet som ett originalbatteri.
2: Att batteriet snabbare kommer åldras.
3: Att batteriet kommer fungera men bete sig udda vad gäller att visa korrekt laddningsnivå etc.
4: Att batteriet är helt dött.

Men testa, allt du riskerar är dryga hundralappen och med största sannolikhet kommer det fungera fint.

Kan ju berätta om senaste köpet, ett batteri till en Dell E4200 som skulle legat på 5200mAh men som endast hade 4400mAh. Och som efter endast två år började tappa kapacitet och är nu nere på kanske 70 procent av vad det såldes med. I gengäld kostade det drygt 200 kronor gentemot de 1200 kronor som Dell begärde för sitt batteri, och detta till en dator då värd max 1200-1400 kronor.

Permalänk
Medlem

@go64:

Har handlat en del prylar från Aliexpress och har sällan blivit besviken.

Oavsett så firar dem nyår nu där nere, din beställning skickas absolut som tidigast på måndag nästa vecka.

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 1 dator, 1 surfplatta och en mobil från aliexpress. Och alla dom innehåller ju då så klart ett batteri och en laddare. Alla dom sakerna funkar klockrent.

Edit: datorn innehåller inget batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

@go64: Har köpt en bunt tredjepartare från Kina (typ 10+ stycken) och det fungerar normalt sett fint, även om kvaliteten inte är samma som originalbatterier. Men ett batteri håller normalt så länge att när det väl är slut har datorn förlorat så mycket av sitt värde att ett originalbatteri inte är värd sitt pris.

Vad jag sett riskerar du tre saker:
1: Att batteriet inte har samma kapacitet som ett originalbatteri.
2: Att batteriet snabbare kommer åldras.
3: Att batteriet kommer fungera men bete sig udda vad gäller att visa korrekt laddningsnivå etc.
4: Att batteriet är helt dött.

Men testa, allt du riskerar är dryga hundralappen och med största sannolikhet kommer det fungera fint.

Kan ju berätta om senaste köpet, ett batteri till en Dell E4200 som skulle legat på 5200mAh men som endast hade 4400mAh. Och som efter endast två år började tappa kapacitet och är nu nere på kanske 70 procent av vad det såldes med. I gengäld kostade det drygt 200 kronor gentemot de 1200 kronor som Dell begärde för sitt batteri, och detta till en dator då värd max 1200-1400 kronor.

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

1. Spelar mindre roll
2. Se ovan
3. Se ovan
4. Inte bra såklart, men inte så troligt

Jag är ungefär i den sitsen du nämner. Har en dator från 2010 som jag vill kunna surfa på i soffan och på dass. Den är knappt värd ett batteri för 500, men för 200 kan det kännas ok.

Skrivet av antonbj:

@go64:

Har handlat en del prylar från Aliexpress och har sällan blivit besviken.

Oavsett så firar dem nyår nu där nere, din beställning skickas absolut som tidigast på måndag nästa vecka.

Japp, har också handlat därifrån flera gånger och hittills inte blivit besviken. Priset gör det dessutom ofta värt risken att få något sämre.

Tack alla, ska fundera ett tag till.

Permalänk

Rätt intressant det här, är nyfiken på att köpa mig en laptop. Någon med erfarenhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Finns det något mera rogivande än att installera om sitt Os

Permalänk
Skrivet av nickestrand:

Rätt intressant det här, är nyfiken på att köpa mig en laptop. Någon med erfarenhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Från Aliexpress?

Permalänk
Medlem

Är det OEM så är det bara att köpa.
Köpte ett till min Dell XPS 13 från Aliexpress, var identiskt med det som satt i och funkar lika bra.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Är det OEM så är det bara att köpa.
Köpte ett till min Dell XPS 13 från Aliexpress, var identiskt med det som satt i och funkar lika bra.

Kan nästan inte låta bli att testa bara för priserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Finns det något mera rogivande än att installera om sitt Os