Portforward fungerar inte till windows 10?

Permalänk
Medlem

Portforward fungerar inte till windows 10?

Har en mc server som jag låter några spela på då och då. Men nu när jag skaffat windows 10 så fungerar det inte att använda det gamla sättet med portforward... Det fungerar att gå med ifall man skriver in ipv4, men inget annat. Har gått in på routern och fixat så att det är rätt men det gav inget bättre resultat. Någon som har en lösning?

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

Din dator, än mindre ditt operativsystem, har egentligen inget att göra med port forwarding. Däremot kan det vara så att du inte har angett rätt port på servern eller tillåtit den i brandväggen efter att du installerade Windows 10.

Vet inte vad du menar med "skriver in ipv4".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med att öppna portarna i brandväggen för win 10. Det är ju enkelt att slå på loggen och kolla flödet av TCP/UDP protokollen om dom kommer fram till servern och dom släpps igenom eller spärras av brandväggen.